شناسه خبر:69160
1402/2/27 08:50:29

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه، از ورود نخستین محموله گندم مازاد بر نیاز کرمانشاهی به مراکز خرید تضمینی مناطق گرمسیری استان کرمانشاه خبر داد.

علی ملکشاهی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده در دهه سوم اردیبهشت‌ماه با برداشت گندم از گندم‌زارهای مناطق گرمسیری فصل خرید تضمینی این محصول ارزشمند نیز در استان کرمانشاه آغاز شد.
وی گفت: در هفته‌های گذشته با تشکیل کمیته خرید تضمینی محصولات زراعی استان پیش‌بینی‌های لازم جهت خدمت‌رسانی هر چه بهتر به کشاورزان گندمکار استان صورت گرفته است و امیدواریم امسال بیش از 650 هزار تن گندم بصورت تضمینی از کشاورزان خریداری و در سیلوهای سطح استان ذخیره‌سازی شود.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه تعداد کل مراکز خرید تضمینی سطح استان را 61 مرکز شامل 7 مرکز دولتی، 40 سیلوی بخش خصوصی و 14 مرکز مباشرین تعاونی روستایی اعلام کرد و گفت: در حال حاضر در شهرستان قصرشیرین و در منطقه مرزی سومار خرید تضمینی گندم توسط یک مرکز مباشر تعاون روستایی در حال انجام است و در چند روز آینده نیز شاهد آغاز خرید تضمینی در سایر مناطق گرمسیر استان از جمله سایر مناطق شهرستان قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب خواهیم بود.

شناسه خبر 69160