شناسه خبر:69204
1402/2/28 09:06:05

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس دانشگاه پیام نور ایلام گفت: بالغ بر پنج هزار دانشجو زیر نظر 83 هیئت علمی در مراکز این دانشگاه در شهرستان‌های مختلف استان تحصیل می‌کنند.

فرزاد اسفندیاری روز چهارشنبه اظهار کرد: این دانشگاه هم‌اکنون در تمامی شهرستان‌های استان شعبه و دارای 160 کارمند و 83 عضو هیئت علمی بوده و در مقاطع مختلف دارای بیش از پنج هزار دانشجو است.
وی افزود: فعالیت این دانشگاه در دو شهرستان استان در راستای ساماندهی صورت گرفته طی سال 99 متوقف شده بود که با تلاش و رایزنی انجام شده دوباره فعال و به چرخه آموزشی بازگشتند.
رئیس دانشگاه پیام نور ایلام یادآور شد: دانشگاه‌های سراسر کشور اعم از دولتی و آزاد طی سال‌های گذشته با توجه به شرایط جمعیتی با کاهش شدید دانشجویان روبرو شده بودند که خوشبختانه از سال گذشته در دانشگاه پیام نور استان شاهد افزایش دوباره تعداد آن‌ها هستیم.
اسفندیاری تأکید کرد: جذب دانشجو به‌ویژه در مقطع تحصیلات تکمیلی از رویکردهای این دانشگاه است تا از این طریق بتوان به نیازهای آموزشی استان پاسخ داد.
وی با اشاره به ویژگی‌های 500 شعبه این دانشگاه در کشور و استان اضافه کرد: دانسجویان در هر شهر و استانی می‌توانند بدون جابجایی و انتقال امتحان خود را برگزار و از این طریق کمک شایان توجهی به کاهش هزینه‌های آنان می‌کند و به عدالت آموزشی نیز کمک شده است.
رئیس دانشگاه پیام نور ایلام از برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی ویژه دانشجویان استان طی هفته گذشته در استان خبر داد و گفت: 150 دانشجو در این جشنواره در بازی‌هایی همچون پلان، طناب کشی و داژبال رقابت کردند.
اسفندیاری تأکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در نظر داریم میزبانی رقابت‌های کشوری بازی‌های بومی و محلی دانشجویان سراسر کشور را دریافت کنیم که رایزنی‌هایی را نیز در این خصوص انجام داده‌ایم.

شناسه خبر 69204