شناسه خبر:69240
1402/2/30 09:51:07

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر از توقیف خودروهای حامل گوسفند عشایر غیر مجاز در مراتع روستای دره راست از توابع بخش زند و حوزه سد کلان شهرستان ملایر در راستای صیانت و حفاظت از اراضی ملی خبر داد.

جواد زنگنه ابراز کرد: با توجه به حضور عشایر غیر مجاز در مراتع شهرستان ملایر و لزوم حفاظت و صیانت از مراتع، یک دستگاه نیسان فاقد پلاک و دو کامیون حامل گوسفند عشایر غیر مجاز در مراتع روستای دره راست شهرستان توقیف و به مراجع قضائی معرفی شدند.
وی بیان کرد: این مأموریت با همکاری پاسگاه انتظامی مهدویه و پاسگاه ویژه حفاظتی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر و همچنین با حضور و فرماندهی پاسگاه انتظامی مهدویه و پیگیری بخشدار زند به انجام رسید.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه بقای منابع طبیعی، یعنی بقای جامعه و توسعه پایدار منابع طبیعی در گرو حفاظت از عرصه‌های طبیعت است، گفت: یکی از نتایج بی‌توجهی انسان به منابع طبیعی، به‌هم خوردن تعادل سه عنصر آب، خاک و گیاه است؛ ازاین‌رو حفظ و حراست از منابع طبیعی به‌عنوان سرمایه ملی نیازمند مشارکت همگانی است.
وی در ادامه از برگزاری نخستین جلسه کارگروه پیشگیری از سرقت چوب خبر داد و اظهار کرد: جلسه کارگروه پیشگیری از سرقت چوب در اداره منابع طبیعی ملایر و با حضور نمایندگان ادارات، جهاد کشاورزی، صنعت و معدن، شهرداری ملایر و پلیس امنیت اقتصادی برگزار شد.
زنگنه با بیان اینکه در این جلسه در زمینه اجرای گشت مشترک طی چند روز آینده و در سطح کارگاه‌ها و مراکز دپوی چوب شهرستان ملایر توافق شد، تصریح کرد: پوشش گیاهی نفوذ آب را تا 40 برابر افزایش می‌دهد و از وقوع سیل و طوفان جلوگیری می‌کند؛ بنابراین مقابله با قاچاق چوب در اولویت کاری ما قرار دارد.

شناسه خبر 69240