شناسه خبر:69249
1402/2/30 10:00:14
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان:

روند پرداخت تسهیلات به سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری در کردستان تسهیل شود

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان خواستار تسهیل در روند پرداخت تسهیلات به فعالان حوزه صنایع‌دستی و سرمایه‌گذاران بخش گردشگری در استان شد.

منصور مهرزاد روز پنجشنبه در نشست با نماینده بنیاد برکت در استان که با محوریت حمایت از طرح‌های گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، گفت: استان کردستان دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی است و افراد زیادی در این راستا فعالیت می‌کنند استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها، نیازمند مشوق‌های لازم برای سرمایه‌گذاری بخش‌ خصوصی و ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت معیشتی است.
وی با بیان اینکه در سال ١٤٠١ اقدامات خوبی در زمینه پرداخت تسهیلات به متقاضیان جامعه هدف توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) انجام شد، افزود: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب(ره) به سال مهار تورم و رشد تولید مزین شده است، تداوم حمایت بنیاد برکت از طرح‌های گردشگری و صنایع‌دستی می‌تواند یکی از سریع‌ترین و صحیح‌ترین مسیرهای رسیدن به اشتغال پایدار باشد.
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، ابراز امیدواری کرد با پرداخت به‌موقع تسهیلات ضمن رونق کسب و کار، فرصت‌های اشتغال‌زایی مناسبی در استان فراهم شود.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج نیز هدف از برگزاری این نشست را تقویت و توسعه تعاملات و همکاری‌ها برای حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی اعلام کرد.
امیر صادقی افزود: همه طرح‌های دارای ظرفیت ویژه گردشگری و صنایع‌دستی این شهرستان به‌منظور دریافت تسهیلات کم‌بهره و حمایت متمرکز از پروژه‌های توسعه به بنیاد برکت معرفی می‌شوند.
وی ابراز امیدواری کرد که با توجه به نگاه مثبت بنیاد برکت به موضوعات صنایع‌دستی و گردشگری و خروجی مطلوب این حمایت‌ها، شاهد فراهم شدن فرصت‌های اشتغال‌زایی مناسبی در منطقه باشیم.

شناسه خبر 69249