شناسه خبر:69291
1402/2/31 11:52:33

استاندار همدان گفت: قبل از انقلاب اسلامی دولت‌ها با توسل به زور اساس حکومت را برپا می‌کردند، اما امام خمینی (ره) حکومت را بر مبنای اسلام بنا نهاد و اکنون مستکبران دچار سردرگمی هستند.

«علیرضا قاسمی‌فرزاد» روز شنبه در دومین جلسه بزرگداشت سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال امام راحل با اشاره به اینکه بعد از 44 سال کوچک‌ترین انحرافی در آرمان‌های انقلاب اسلامی رخ نداده و راه امام خمینی (ره) دنبال می‌شود، اظهار کرد: ریشه و اساس این انقلاب بر مبنای مکتب اسلام، تشیع و قرآن است و موازین دینی و الهی بدون تغییر اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: هرچه از عمر انقلاب می‌گذرد، نمود آن بیشتر رخ می‌نماید؛ به‌ویژه اینکه انقلاب بعد از امام راحل توسط جانشین خلف و صالح ایشان حضرت امام خامنه‌ای اداره می‌شود.

استاندار همدان گفت: چندسالی به‌دلیل ماه مبارک رمضان و شیوع ویروس کرونا، برنامه بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) محدود برگزار می‌شد؛ امسال با از بین رفتن محدودیت‌های کرونا، تدارک برنامه‌ها هرچه باشکوه‌تر در دستور کار قرار دارد.

قاسمی‌فرزاد امنیت و صلابت کنونی کشور را مدیون انقلاب اسلامی دانست و افزود: دستگاه‌ها با تمام ظرفیت برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر آیین سالگرد ارتحال امام (ره) آماده باشند.

مقام عالی دولت در استان همدان اذعان کرد: با هم‌افزایی تمام ارگان‌ها و دستگاه‌های دولتی علاوه‌بر برگزاری مراسمات مختلف در شهرستان‌ها، عزیمت کاروان‌ها از استان به تهران در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: سهمیه اعزام زائران استان 6 هزار نفر اعلام شده است و پیش‌بینی می‌شود که تا روز چهاردهم خردادماه این سهمیه افزایش و یا کاهش داشته باشد.

استاندار همدان تأکید کرد: اعزام افراد با اولویت زائراولی‌ها، دانش‌آموزان دبیرستانی و بانوان باشد و اداره کل آموزش‌وپرورش با هم‌افزایی فرمانداری‌ها در شهرستان‌ها اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند و اعزام کاروان‌ها در این دو هفته باقی‌مانده سامان‌دهی شود.

قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: محوریت کار و محتوا برعهده قرارگاه شهیدفهمیده سپاه پاسداران است و پشتیبانی با هدایت و حمایت فرمانداران صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: روایت برنامه‌های محتوایی متناسب با مراسم، جهاد تبیین و بیانیه گام دوم رهبری برعهده راویان اعزامی در طول مسیر است.

استاندار همدان افزود: تهیه اتوبوس، غذا و رعایت اصول ایمنی کاروان‌های اعزامی به مرقد مطهر امام خمینی (ره) در شب ارتحال باید به بهترین شکل انجام شود.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان با تمام ظرفیت اتوبوس برای اعزام افراد را فراهم کند و کمبود اتوبوس نیز از محل ترابری سایر دستگاه‌ها جبران شود.

وی یادآور شد: تأمین تغذیه کاروان‌های اعزامی در اتوبوس‌ها به‌عهده فرمانداران شهرستان‌ها است تا از محل اعتبارات دستگاه‌ها تأمین شود و با کمک دستگاه‌های شهرستانی تمهیدات لازم تهیه شود.

استاندار همدان با بیان اینکه یاد و نام حضرت امام خمینی (ره) برای همیشه تاریخ درخشان و گهربار خواهد بود، افزود: بعد از قیام امام حسین (ع) امام راحل توانستند نظام طاغوت را در هم بشکنند و سازوکار جدیدی را در عرصه سیاست برای تصدی‌گری مستمندان جهان ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان کشور تلاش کردند با اغتشاشات وحدت ملی را برهم بریزند، گفت: امسال برگزاری آیین بزرگداشت رحلت امام مانند 22 بهمن‌ماه و روز قدس باید با تمام توان و ظرفیت باشد تا دشمن دچار یأس و ناامیدی شود.

استاندار همدان ادامه داد: قشر ضعیف جامعه با وجود تمام مشکلات هیچگاه از عقاید خود کوتاه نمی‌آیند و پای آرمان‌های انقلاب تا پای جان ایستاده‌اند.

قاسمی‌فرزاد گفت: همه ما مسئولان مرهون و بدهکار به امام، انقلاب اسلامی و شهدا هستیم که اگر نبودند، انقلاب اسلامی نیز نبود؛ کسی نباید از مسئولیت شانه خالی کند و همه می‌بایست وظیفه ذاتی خود را به بهترین نحو انجام دهند.

وی توصیه کرد: کمیته‌ای ذیل ستاد بزرگداشت مراسم تشکیل شود و ابعاد مختلف پشتیبانی و صورت‌جلسه به دست‌اندرکاران ابلاغ شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه دشمنان بدانند که امام راحل هرروز در بین مردم دوست‌داشتنی‌تر می‌شود، گفت: مدیران استانی و شهرستانی با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری برای شرکت در برنامه‌های بزرگداشت ارتحال در سطح استان حضور فعال داشته باشند.

قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: برگزاری مراسم بدرقه از کاروان‌های اعزامی زائران مرقد مطهر امام خمینی (ره) با همراهی استانداری، دفتر امام‌جمعه همدان و سایر مدیران پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه گردشگران در روزهای 14 و 15 خردادماه به همدان سفر می‌کنند، گفت: فرمانداران از کنترل مسیرهای شریانی غافل نشوند و در راستای خدمت‌رسانی به مسافران و گردشگران قدم بردارند.

آیین بزرگداشت سی‌وسومین سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی پس از دو سال وقفه (به‌واسطه فراگیری ویروس کرونا) 14 خردادماه سال گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور خیل مشتاقان آن حضرت در حرم مظهر بنیان‌گذار جمهوری اسلامی با سخنرانی مقام معظم رهبری برگزار شد.

حضرت امام خمینی (ره) الگوی عالم عامل، وقت‌شناسی، مدیریت، شجاعت، خوش‌رفتاری، مردم‌داری، پارسایی و ساده‌زیستی ساعت 22 و 20 دقیقه شب سیزدهم خردادماه 1368 به‌علت عارضه قلبی در سن 87 سالگی چشم از جهان فرو بست.

آیین تشییع پیکر امام راحل با حضور بیش از 10 میلیون نفر (نزدیک به یک‌ششم جمعیت آن زمان کشور) نیز به‌عنوان بزرگ‌ترین تشییع جنازه تاریخ، در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسید.

 

شناسه خبر 69291