شناسه خبر:69296
1402/2/31 12:01:41

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان از برگزاری همایش مشاوره‌ای با موضوع فرزندپروری خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان، رکنی گفت: بخشی از فعالیت‌های فرهنگی در بحث آموزش در قالب دوره‌ها و همایش‌هایی با موضوعات مختلف در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، فرزندپروری، پیشگیری از اعتیاد، ازدواج موفق، مهارت‌های زندگی و تحصیلی با حضور اساتید برگزار می‌‌شود.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان افزود: همایش با موضوع فرزندپروری با حضور مادران تحت حمایت دارای فرزند سه الی 12 سال و استاد مدعو (ترکمان) دارای دکترای روان‌شناسی و مشاوره در اردوگاه فجر برگزار شد.

رکنی گفت: در این همایش ابتدا دکتر ترکمان درخصوص مدیریت رفتار با کودکان و نوجوانان مطالبی را ارائه و بیان کرد: فرزندپروری، فرآیندی است که در آن والدین به‌صورت هماهنگ و با ثبات در یک فضای امن، از مجموعه‌هایی از فن‌ها و راهبرد‌ها در جهت رشد همه‌جانبه و پرورش استعدادهای فرزندشان استفاده می‌کنند.

در ادامه ترکمان به انواع سبک‌های فرزندپروری پرداخت و چهار الگوی اصلی والدین برای فرزندپروری (مقتدر، مستبد، سهل‌گیر، طردکننده) را ترسیم و توضیحاتی در راستای علل بدرفتاری کودکان و اهداف بدرفتاری ارائه کرد.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان ادامه داد: از مزایای این آموزش می‌توان به افزایش تعامل مثبت والدین با کودکان، رشد سالم و همه‌جانبه کودک، کاهش سوء رفتار با کودکان، کاهش افسردگی و استرس والدین، افزایش رضایت والدین و کاهش تعارض و تغییرات مثبت در درک و رفتار والدین از والد بودنشان اشاره کرد.

در پایان از مطالب مطروحه سؤالاتی مطرح و به سه نفر از عزیزان جوایز ارزنده توسط شرکت راه زندگی تحویل شد.

 

 

شناسه خبر 69296