شناسه خبر:69307
1402/2/31 12:19:34

معاون استاندار ایلام با بیان اینکه سایت اسکان موقت شماره دو ایلام در میدان ارغوان پیش‌بینی شده است، گفت: در این سایت امکانات لازم از قبیل نمازخانه، سرویس‌های بهداشتی و سکوی استراحت مسافران احداث خواهد شد.

سعید هژبری در بازدید از پروژه‌ها و ظرفیت‌های موجود در میدان ورودی شهر ایلام (ارغوان) با تأکید بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های اربعین در همه مسیر‌های مواصلاتی به‌ویژه مرکز استان و شهر ایلام، اظهار کرد: میدان ارغوان به‌عنوان پیشانی شهر ایلام دارای پتانسیل و ظرفیت یک مکان بسیار مطلوب برای زائران عتبات عالیات و گردشگران و بازدیدکنندگان استان است که تاکنون به دلایلی از این امکانات استفاده نشده است.

وی با انتقاد از بلا استفاده ماندن زیرساخت‌ها و امکانات واقع در این میدان ارغوان در سال‌های گذشته انتقاد کرد و گفت: به لحاظ وجود زیرساخت‌های مناسب در میدان ارغوان اقداماتی از قبیل سایت اسکان موقت شماره دو ایلام، احداث و توسعه نمازخانه، احداث و توسعه سرویس‌های بهداشتی، احداث سکوهای استراحت زائران در دستور کار کمیته زیرساخت و کمیته خدمات شهری اربعین استان با محوریت معاونت عمرانی، توسط شهرداری ایلام قرار گیرد و در اسرع وقت موضوع آماده‌سازی این مکان برای زائران در دستور کار قرار گیرد.

معاون عمرانی استاندار ایلام خواستار تعیین تکلیف فرهنگسرای ارغوان و استفاده مطلوب از ظرفیت و امکانات موجود شد و تأکید کرد: باید شرایط برای گردشگران به‌ویژه برای اسکان‌موقت‌ زائران اربعین حسینی مهیا شود.

هژبری همچنین در بازدید از پروژه زیرگذر ورودی میدان ارغوان شهر ایلام اظهار کرد: یکی از نقاطی که در سال‌های اخیر باعث ایجاد گره ترافیکی در ایام اربعین می‌شد محدوده میدان ارغوان شهر ایلام بود که احداث پل زیرگذر ارغوان به‌منظور کاهش بار ترافیکی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با هدف رفع گره ترافیکی ورودی شهر ایلام از سمت تونل آزادی دسترسی مسیر برگشت کنارگذر شرقی و دره‌ ارغوان به داخل شهر ایلام عملیات احداث این پل زیر گذر که تکمیل‌کننده پل روگذر ارغوان است اجرایی شد.

معاون استاندار ایلام تأکید کرد: طول پل زیرگذر ارغوان 42 متر است و در مجموع طول رمپ‌های ورودی و خروجی آن یک کیلومتر است که برای احداث آن اعتباری بالغ بر 120 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

هژبری با بیان اینکه هم‌اکنون دیوارکشی و ایمن‌سازی رمپ‌های طرفین این پروژه صورت گرفته است، گفت: ایمن‌سازی، کاهش ترافیک ورودی شهر ایلام و همچنین دسترسی مسافران از کنارگذر شرقی ایلام و دره ارغوان به داخل شهر ازجمله اهداف اجرای این پروژه است.

در این بازدید که مدیرکل دفتر فنی استانداری ایلام، مدیرکل دفتر شهری استانداری ایلام، معاون راه و شهرسازی استان و شهردار ایلام حضور داشتند مقرر شد که راه و شهرسازی سامان‌دهی مصالح ناشی از خاکبرداری و بهسازی فلاور باکس‌های حاشیه پل و شهرداری ایلام نیز اجرای زیبا سازی و نورپردازی حاشیه پل روگذار ورودی ارغوان را انجام دهد.

 

شناسه خبر 69307