شناسه خبر:69338
1402/3/1 08:49:41

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان از دستگاه‌های مختلف خواست مصوبات و اعتبارات مصوب شده طرح‌ها در سفر رئیس جمهور به استان را با جدیت بیشتری دنبال کنند.

اسماعیل زارعی‌کوشا روز یکشنبه در جلسه بررسی مصوبات سفر رئیس‌جمهور به کردستان در سنندج اظهار کرد: تمام دستگاه‌هایی که طرح‌هایشان در سفر رئیس جمهور به استان، مصوبه گرفته است باید برای تخصیص اعتبارات و به نتیجه‌رساندن طرح‌ها همت مضاعف داشته باشند.
وی یادآور شد: در این سفر اعتبارات بسیار خوبی به طرح‌های مختلف به ویژه حوزه راه و آب، اختصاص یافت که در صورت تخصیص، تحول بزرگی در استان ایجاد خواهد کرد.
  بهره‌برداری از 6 طرح حوزه آب در هفته دولت
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان با اشاره به اختصاص 50 میلیارد تومان به سد عباس‌آباد بانه گفت: در سفر رئیس جمهوری به استان 60 میلیارد تومان به این طرح تخصیص یافت.
آرش آریانژاد با بیان اینکه حکم دادستانی و اخذ ماده 32 برای انجام کارهای سد لازم است، ادامه داد: در صورت اخذ این حکم، کارگاه پیمانکاران را تجهیز و کار نشتی سد انجام خواهد شد.
وی به اختصاص 90 میلیارد تومان اعتبار از مصوبات سفر رئیس جمهور به سد چراغ ویس سقز هم اشاره کرد و گفت: از این رقم، 75 میلیارد تومان آن تخصیص یافته است و سد شهریور ماه به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان به تخصیص 30 میلیارد تومان اعتبار برای رفع نواقص شبکه سد زیویه اشاره کرد و گفت: 107 میلیارد تومان نیز برای تکمیل سدهای امیرآباد و رمشت تخصیص یافته است و تیرماه این سدها آبگیری می‌شود.
آریانژاد با بیان اینکه 6 پروژه حوزه آب با حدود 6 هزار میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح می‌شود. ادامه داد: طرح آبرسانی به سقز نیز در صورت تخصیص باقی مانده اعتبارات، تا مهرماه به بهره‌برداری خواهد رسید.
  اختصاص 450 میلیارد تومان برای رفع تنش آبی شهرهای کردستان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان هم گفت: در سفر رئیس جمهور به استان، 450 میلیارد تومان از محل اعتبارات شهرهای دارای تنش آبی، به استان اختصاص یافت.
محمد فرهاد ادامه داد: برای خط انتقال آب سقز چهار میلیارد تومان و تصفیه‌خانه آب مریوان هم هشت میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.
تخصیص 46 میلیارد تومان برای حفر و تجهیز 23 حلقه چاه آب، تخصیص 3.4 میلیارد تومان به خط انتقال بیجار و سه میلیارد تومان تخصیص به تصفیه‌خانه آب بانه از جمله مواردی است که وی به آن اشاره کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان یادآور شد: هفته دولت تصفیه‌خانه دیواندره، خط انتقال سقز، تصفیه‌خانه روستای قلیان و 90 درصد فاضلاب روستای قروچای به بهره‌برداری می‌رسد.
  اختصاص 240 میلیارد تومان به شبکه‌های پایاب سدها
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان هم گفت: در سفر رئیس جمهور به استان، 240 میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های شبکه‌های پایاب سدهای استان اختصاص یافت.
پیمان اسکندری افزود: بیش از 95 درصد پایاب سدهای آزاد و قشلاق انجام شده و شبکه‌های سه و چهار سدهای امیرآباد و رمشت اجرا شده است، ضمن اینکه 500 هکتار از پایاب سد گاران هم تحویل کشاورزان شده است.
  تخصیص 250 میلیارد تومان به طرح کریدور شمال جنوب
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان هم گفت: جاده سنندج- همدان (تکمیل گردنه صلوات‌آباد) در سفر رئیس جمهور 350 میلیارد تومان مصوبه داشت که 95 میلیارد تومان آن تخصیص یافت.
جهانگیر الیاسی ادامه داد: برای اتمام طرح مسیر سنندج- مریوان هم 300 میلیارد تومان اختصاص یافت که 87 میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرده است.
اختصاص 320 میلیارد تومان اعتبار به طرح سقز- بانه و سردشت و تخصیص 14 میلیارد تومان به این طرح مورد دیگری بود که وی به آن اشاره کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان اضافه کرد: به طرح کریدور شمال- جنوب (محدوده کردستان) هم هزار و 200 میلیارد تومان اختصاص یافته و 250 میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرده است.

شناسه خبر 69338