شناسه خبر:69401
1402/3/2 10:16:40

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل دامپزشکی استان کردستان با اشاره به آغاز اردوی جهادی این اداره کل در 12 روستای استان از سوم خرداد، از دامداران و روستاییان خواست با اکیپ‌های اعزامی دامپزشکی همکاری کنند.

مجبتی ورمقانی روز دوشنبه اظهار کرد: این برنامه که با مشارکت 78 نفر از اعضای اکیپ‌های عملیاتی اداره کل دامپزشکی و به مناسسبت سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر برگزار خواهد شد.
وی افزود: اکیپ‌ها ضمن مراجعه به روستاهای هدف، عملیات واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین و سم پاشی جایگاه را انجام داده و بدن دام‌ها را ویزیت می‌کنند.
به گفته وی در قالب این اردو، درمان دام‌های بیمار، واکسیناسیون طیور بومی و آموزش دامداران و روستاییان به‌صورت کاملاً رایگان انجام می‌گیرد.
مدیرکل دامپزشکی کردستان اضافه کرد: روستاهای هدف برای برگزاری اردوی جهادی شامل زربنه در بانه، علی‌آباد گوندک در بیجار، قشلاق خداکرم شهرستان دهگلان، تازه‌آباد سردالان در دیواندره و انجمنه شهرستان سروآباد است.
ورمقانی اظهار کرد: شیلان‌آباد در سقز، روستاهای یونس‌آباد، قلعه شیخان و ماچکه سفلی در سنندج، کریم‌آباد علی وردی شهرستان قروه، کانی گشه کامیاران و روستای سردوش مریوان از دیگر روستاهایی است که این اردو در آن‌ها برگزار می‌شود.

شناسه خبر 69401