شناسه خبر:69511
1402/3/6 10:16:01

سپهرغرب، گروه خبر: پاسگاه بابانظر بخش سردرود رزن به‌عنوان یکی از مطالبات 28 ساله مردم این منطقه با حضور فرمانده انتظامی استان و مسئولین شهرستان و اهالی بخش سردرود افتتاح و راه‌اندازی شد.

فرمانده انتظامی استان همدان در آیین افتتاح این پاسگاه اظهار کرد: امنیت خوب و مطلوبی در شهرستان رزن حاکم بوده که این امنیت با کمک اعضای شورای تأمین به‌ویژه فرماندار شهرستان محقق شده است.
سردار سلمان امیری با اشاره به اینکه ساختمان پاسگاه بابانظر را دهیاری و شورای اسلامی بابانظر برای امنیت منطقه با مرمت لازم در اختیار فراجا قرار دادند که این اقدام آنان قابل تقدیر است، افزود: درخواست داریم برای انتقال اسناد به فراجا نیز هرچه سریع‌تر اقدامات لازم صورت گیرد تا بتوانیم بخشی از امکانات را برای این‌ پاسگاه تحویل بگیریم.
وی با اشاره به اینکه پاسگاه بابانظر در سال 74 حدود 28 سال پیش مصوب شده بود اما طی این مدت دایر نبود، خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های ما این بود که بتوانیم موارد پاسگاه و کلانتری‌هایی را که مصوب شده اما دایر نیستند را دایر و راه‌اندازی کنیم که در این رابطه طی یک‌ماه آینده یک کلانتری دیگر در شهر همدان دایر خواهد شد؛ ضمن اینکه یک مورد کلانتری نیز تا پایان سال و یا اوایل سال آینده راه‌اندازی می‌‌شود و با این اقدام دیگر هیچ کلانتری و پاسگاه مصوب غیر دایر در استان نخواهیم داشت.
سردار امیری با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی با تمام توان از امنیت مردم دفاع می‌کند، افزود: امنیت پایدار زمانی حاصل می‌شود که این امنیت پایه مردمی داشته و مردم نیز دست به دست هم کمک‌کار نیروی انتظامی باشند.
وی در ادامه با اشاره به اولویت‌های امسال فراجا، خاطرنشان کرد: مبارزه با سارقین یکی از اولویت‌های اول فراجا در سال جاری بوده و از فرمانده پاسگاه بابانظر مجدانه می‌خواهم برای امنیت مردم از مردم کمک بگیرد و برای پیشگیری و مقابله با سارقین جدی باشد.
سردار امیری مبارزه با خُرده‌فروش و عمده‌فروش مواد مخدر را از دیگر اولویت‌های امسال فراجا دانست و تصریح کرد: با مخلان نظم و امنیت به‌ویژه جرائم خشن اعلام می‌کنیم که با اقتدار برخورد خواهیم کرد و در این رابطه تعارف نداریم؛ ضمن اینکه برای جرائم خشن یک تیم‌ مستقل اختصاص می‌دهیم و با شناسایی لازم افراد مرتکب‌شده به هرگونه جرائم خشن را مجازات می‌کنیم.
وی بیان کرد: با زورگیرانی که قصد دارند جامعه را متشنج و به نظم و امنیت جامعه تعدی کنند، به‌شدت برخورد می‌کنیم؛ چراکه مردم باید احساس امنیت کنند، اقتدار فراجا برای مردم امنیت می‌آورد.
سردار امیری جمع‌آوری سلاح‌های غیر مجاز را از دیگر اولویت‌های امسال فراجا دانست و یادآور شد: از دادستان می‌خواهیم در ارتباط با برخورد با سارقین، توزیع‌کنندگان و فروشندگان مواد مخدر، توزیع‌کنندگان مشروبات الکلی و حمل سلاح غیر مجاز به‌جدیت برخورد کنند؛ ضمن اینکه همکاران ما در نیروی انتظامی نیز پای کار بوده تا رضایت مردم را در امنیت و آرامش همواره جلب کنند.
وی یادآور شد: در رابطه با امنیت، با آمار و ارقام کاری نداریم، بلکه امنیت را باید مردم در جامعه نظاره‌گر بوده و حس کنند و اگر چنین اتفاقی بیفتد، به‌طور قطع به وظیفه خود به‌خوبی عمل کرده‌ایم.
سردار امیری با اشاره به سوم خردادماه مصادف با آزادسازی خرمشهر، گفت: خرمشهر را خدا آزاد کرد و همه ما باید از این امر درس بگیریم و به تکلیف خود عمل کنیم؛ چراکه خدا می‌داند چه کند، نباید برای دیده شدن کار کرد، هر عملی که انجام می‌دهیم، باید برای خدا باشد، در غیر این صورت کار ما بی‌اثر خواهد ماند.
فرماندار رزن هم در آیین افتتاح این پاسگاه ابراز کرد: احداث و راه‌اندازی پاسگاه بابانظر در سال 74 مصوب شده و از آن زمان مردم بخش سردرود منتظر ایجاد و احداث این پاسگاه به‌عنوان نیاز منطقه بودند که سرانجام این مطالبه مردمی مرتفع شده و با پیگیری‌های انجام‌شده این پاسگاه به افتتاح و بهره‌برداری رسید.
علی اصغر غفاری‌آثار ضمن تقدیر از استاندار همدان به‌خاطر موافقت با تحویل ساختمان دهیاری بابانظر به نیروی انتظامی برای راه‌اندازی پاسگاه در بخش سردرود رزن، افزود: ساختمان دهیاری روستای بابانظر با همکاری دهیار و شورای اسلامی این روستا از محل اعتبارات دهیاری و خودیاری اهالی ساختمان برای ایجاد پایگاه تعمیر مرمت شد که این اقدام آنان نیز قابل تقدیر است.
ادامه مطلب را در سایت روزنامه سپهرغرب به نشانی  مطالعه کنید.

شناسه خبر 69511