شناسه خبر:69632
1402/3/9 08:34:36

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: امسال گازرسانی به 100 واحد تولیدی و صنعتی دیگر کردستان انجام می‌شود که برای تمامی پروژه‌ها پیمانکار انتخاب شده است.

احمد فعله‌گری به اهمیت گسترش و توسعه صنعت گاز اشاره کرد و آن را موجب ارتقای صنایع دیگر دانست.
وی اظهار کرد: توسعه بخش صنعت محرک اصلی رشد، موفقیت و نوآوری کشورها محسوب می‌شود و این بخش علاوه بر ایجاد ارزش‌افزوده بیش از سایر بخش‌های اقتصاد منجر به ایجاد اشتغال خواهد شد.
به گفته مدیرعامل شرکت گاز کردستان، ارزش‌افزوده، اشتغالزایی، تحریک نوآوری و پاسخگویی به نیازهای مصرف‌کنندگان عوامل کلیدی رشد اقتصادی بلندمدت و پایدار هستند.
فعله‌گری افزود: با در نظر گرفتن جایگاه و نقش راهبردی منابع عظیم گاز در سیاست‌های کلان اقتصادی، این صنعت قادر خواهد بود در صف ارکان اصلی و اساسی توسعه و رشد واحدهای تولیدی و صنعتی قرار گیرد و این نقش در استان کردستان نیز موجب تأمین پایدار انرژی برای صنایع شده است.
وی به تعداد صنایع گازدار شده در قالب مصوبه شورای اقتصاد تا پایان اریبهشت ماه اشاره کرد و گفت: تاکنون یک هزار و 184 واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد در کردستان گازدار شده‌اند که سالانه در مصرف 47 میلیون لیتر سوخت‌های مایع صرفه‌جویی می‌شود.
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان افزود: در سال 1402 برنامه ریزی برای گازرسانی به 100 واحد تولیدی و صنعتی صورت گرفته که برای تمامی پروژه‌ها هم پیمانکار انتخاب یا مراحل قانونی طی شده است.
فعله‌گری یادآور شد: در حال حاضر با گازرسانی به یک هزار و 184 واحد تولیدی و صنعتی 94 درصد حجم جایگزینی گاز طبیعی به جای سوخت.های مایع انجام گرفته که در سال جاری با گازرسانی به اهداف پیش‌بینی شده این حجم جایگزینی به 96 درصد افزایش خواهد یافت.

شناسه خبر 69632