شناسه خبر:69676
1402/3/9 09:57:47

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از توسعه زراعت چوب در استان خبر داد.

عبدالعلی جلیلیان، اظهار کرد: از ابتدای امسال 1.2 میلیون اصله نهال برای اجرای طرح زراعت چوب در استان تولید شده که یک میلیون اصله آن نهال صنوبر و 200 هزار اصله دیگر نهال اکالیپتوس است.
جلیلیان افزود: پیش بینی می‌شود این حجم از نهال تولیدی در 800 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان کاشت شود.
رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه یادآور شد: سال گذشته اجرای طرح زراعت چوب را در سطح 400 هکتار در استان داشتیم که امسال این سطح دو برابر خواهد شد.
وی در ادامه با بیان اینکه نهال صنوبر خاص کاشت در مناطق سردسیر استان است، گفت: نهال صنوبر در شهرستان‌های سنقروکلیایی، کنگاور، صحنه، هرسین، کرمانشاه، اسلام آباد غرب و دالاهو کاشته می‌شود و کاشت این نهال‌ها از نیمه اول اسفند آغاز و تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت.
جلیلیان نهال اکالیپتوس را نیز خاص کشت در مناطق گرمسیری عنوان کرد و افزود: اکالیپتوس تولید شده در نهالستان‌های استان اواخر آذر ماه در شهرستان‌های سرپلذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب کاشته خواهد شد.
وی در ادامه هدف از اجرای طرح زراعت چوب را استفاده بهینه از منابع آب و خاک استان با مشارکت مردم عنوان کرد و افزود: عمده اهداف این طرح شامل توسعه زراعت چوب به منظور تأمین چوب مورد نیاز صنایع چوب و همچنین کاهش برداشت چوب از سطح جنگل‌های طبیعی استان است.
جلیلیان افزود: امسال 700 هکتار توده سرپای قابل استحصال در استان داریم که بنا به نیاز تامین چوب استحصال خواهد شد.

شناسه خبر 69676