شناسه خبر:69793
1402/3/13 08:51:48

سپهرغرب، گروه سرآمدان: یک استاد حوزه و دانشگاه، اغتشاشات اخیر و وارد شدن هزینه به کشور را نتیجه بی‌توجهی به ریشه‌های انقلاب دانست و بر لزوم تبیین اهداف انقلاب اسلامی برای نسل جوان جامعه تأکید کرد.

حجت‌الاسلام امین قرایی اظهار کرد: برای آنکه انقلاب اسلامی ایران را به درستی بشناسیم باید ابتدا هدف از شکل‌گیری و نحوه ایجاد انقلاب آگاهی یافته و سپس به بررسی ابعاد مختلف آن بپردازیم.
وی بیان کرد: همچنان که خانواده ما ریشه ما است و هیچ وقت مشکلات خانوادگی خود را به بیرون از محیط خانواده نمی‌بریم، انقلاب اسلامی نیز ریشه ملت ما است و باید مشکلات و انتقاداتی که به نظام داریم را در داخل کشور حل و فصل کرده و اجازه دخالت به بیگانگان را ندهیم.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک گرگان، وقایعی نظیر اغتشاشات اخیر، حوادث سال 88 و کوی دانشگاه را نتیجه بی‌توجهی به ریشه‌ها برشمرد و افزود: اگر نتوانیم ارتباط عمیق بین جوانان با ریشه‌های خود که همان انقلاب است، برقرار کنیم، آن‌ها اعتراض و انتقاد خود را به روش ناصحیح و با وارد کردن هزینه به نظام بیان می‌کنند.
قرایی بیان کرد: یک نظریه‌پرداز آمریکایی، انقلاب اسلامی ایران را تنها انقلابی در جهان معرفی کرده که به‌طور آگاهانه و با هدف سرنگونی نظام پیشین تشکیل شده است و در جایی دیگر یک تحلیلگر فرانسوی امام خمینی (ره) را شخصیتی افسانه‌ای معرفی کرده که پیوند بسیار نیرومند با ملت خود دارد و اینها تنها دو نمونه از تعابیر دیگران از انقلاب ما است.
وی افزود: نلسون ماندلا، رئیس جمهور فقید آفریقای جنوبی، انقلاب مردم آفریقا و موفقیت‌های خود را مدیون رهبر کبیر انقلاب دانسته و در مورد ایشان گفته‌ است: امام خمینی (ره) تنها رهبر ایران نبوده بلکه رهبری برای تمام نهضت‌های امیدبخش جهان به شمار می‌رفت که توانست با طاغوت زمان مبارزه کند.
استاد حوزه و دانشگاه تحقق انقلاب اسلامی را امری تدریجی دانست که در طول زمان باید در مراحل مختلف مثل فرهنگ، اقتصاد و غیره تحول پیدا کند و افزود‌: تنها مرحله‌ای از انقلاب که به تغییر نظام سیاسی منجر می‌شود به یکباره اتفاق می‌افتد و ما اکنون در گام دوم انقلاب برای تغییر در معادلات بزرگ تاریخ هستیم که با فهم درست ریشه‌های انقلاب و تاریخ معاصر محقق می‌شود.
قرایی اندیشه و منظومه فکری امامین انقلاب را همان ریشه‌های اصلی نهضت اسلامی دانست و گفت: آشنایی با منظومه فکری رهبری معظم انقلاب و امام راحل عظیم‌الشان پیش زمینه فهم معادلات امروز جامعه و حتی دنیاست.
وی با تاکید بر اینکه وقتی همچون یک ماهی در تنگ آب به انقلاب و جامعه خود بنگریم فقط محدودیت‌ها و نقایصی را می‌بینیم که در مسیر یک نظام نوپا که همه استکبار جهانی برای ضربه زدن به آن هم قسم شده‌اند طبیعی است، تصریح کرد: اما اگر از تنگ آب بیرون آمده و نگاهی کلان‌تر داشته باشیم متوجه عمق پیشرفت و توسعه کشور در همه ابعاد به‌ویژه تاثیرگذاری بر تمام ملت‌ها حتی در قلب اروپا و آمریکا هستیم.

شناسه خبر 69793