شناسه خبر:69823
1402/3/16 09:08:00

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کردستان از برگزاری دوره بازآموزی آموزش و آگاهی‌رسانی خطرات و رفتار ایمن‌تر در برابر مین و مواد منفجرنشده و به‌جامانده از جنگ تحمیلی ویژه مربیان جمعیت هلال‌احمر استان کردستان در شهرستان مریوان خبر داد.

پیام جلالی اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع مین و مواد منفجرنشده و به‌جامانده از جنگ در مناطق جنگی که سالانه قربانی‌های زیادی را به همراه دارد، آموزش همگانی برای مردم در این نقاط مستلزم وجود مربیان مجرب، باعلم و به‌روز است که شهرستان مریوان میزبان دوره بازآموزی برای مربیان استانی مبحث مین بوده است.
جلالی افزود: این دوره با تعریف سناریوی آموزشی برای گروه‌های شرکت‌کننده به شکل عملی درآمد که این امر منجر به عملیاتی شدن آموزش‌ها برای مربیان می‌شود و قابلیت آموزش را افزایش می‌دهد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: سالیانه بر اثر منفجر شدن مین و مواد منفجرنشده و به‌جامانده از جنگ تعداد زیادی از خانواده‌های عزیز در مناطق مختلف استان که در گذشته نقاط جنگی بودند، عزادار می‌شوند؛ باشد که با آموزش همگانی و آشنایی مردم در مواجه با مین، شاهد کاهش حداکثری آسیب‌های ممکن باشیم.
شایان ذکر است آموزش مواجه با مین و آسیب‌های آن (تروما) توسط محمد خوشرویی، مربی جمعیت هلال‌احمر شهرستان مریوان برای حاضرین در دوره در دستور کار بود که مورد استقبال مربیان مین قرار گرفت.

شناسه خبر 69823