شناسه خبر:69838
1402/3/16 09:38:24

سپهرغرب، گروه خبر: تفاهم‌نامه بین دانشگاه ایلام و دانشگاه «فرارا» کشور ایتالیا در راستای گسترش همکاری‌های علمی و بین‌المللی منعقد شد.

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام روز شنبه با بیان این خبر اظهار کرد: این تفاهم‌نامه در راستای همکاری‌های آموزشی، تحقیقاتی و فناوری در 12 ماده به امضا رسید.
علیرضا تاب بیان کرد: انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک، برگزاری سمینارها و سخنرانی‌های علمی، تبادل اعضای هیئت علمی و دانشجو (در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری)، استفاده از امکانات تحقیقاتی دو طرف، تحقیقات مشترک، تدریس و تبادل نظر علمی، تبادل انتشارات و گزارش‌های علمی و دوره‌های فرصت مطالعاتی کوتاه‌مدت برای دانشجویان و نیز برگزاری دوره‌های تحصیلی مشترک ازجمله مفاد این تفاهم‌نامه همکاری عنوان کرد.
وی یادآور شد: بر اساس این تفاهم‌نامه، دانشگاه ایلام و دانشگاه «فرارا» در اجرای مفاد این تفاهم‌نامه در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و فناوریی اقدام همکاری می‌کنند.
دانشگاه ایلام با بیش از پنج هزار دانشجو در مقاطع کاردانی تا دکتری و 200 عضو هیئت علمی، 32 گروه آموزشی دارد و در سال 1370 در سفر مقام معظم رهبری به استان ایلام از دانشکده زیر مجموعه دانشگاه رازی کرمانشاه به دانشگاه ارتقا یافته است.

شناسه خبر 69838