شناسه خبر:69847
1402/3/16 09:49:15

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) ساوه گفت: 250 مددجوی این نهاد با فراگیری دوره‌های مهارت‌آموزی و دریافت تسهیلات اشتغال، در مسیر خودکفایی قرار دارند.

«حسین ذبیحی» اظهار کرد: این تعداد مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) ساوه بیش از 18 ماه است که با فراگیری دوره‌های آموزشی و دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی، زیر نظر کارشناسان پا در مسیر درآمد پایدار گذاشته‌اند.
وی اضافه کرد: در این مدت در کنار اینکه از کمک‌های معیشتی اعطایی کمیته امداد امام خمینی (ره) برخوردار شده‌اند، از تجارب دیگران و مشاوره‌های کارشناسی برای بهبود شغل و مهارت خود نیز بهره‌مند شده‌اند.
ذبیحی افزود: خودکفایی مددجویان از اهداف کمیته امداد امام خمینی (ره) است و این نهاد حمایتی تلاش می‌کند با ایجاد شرایطی، افراد زیر پوشش را با اتکا به توانمندی‌هایشان، به مسیر استقلال اقتصادی و خروج از دایره پوشش حمایتی هدایت کند.
وی ارائه آموزش‌های مهارتی- اشتغال‌زایی و پرداخت تسهیلات را ازجمله اقدامات این کمیته در راستای توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش اعلام کرد و گفت: طبق تفاهم‌نامه بین سازمان فنی و حرفه‌ای تمام مددجویان تحت پوشش به‌صورت رایگان در بیش از 100 رشته آموزشی در دوره‌های مختلف شرکت می‌کنند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ساوه افزود: این نهاد حمایتی در راستای ایجاد اشتغال برای مددجویان طی یک‌سال گذشته 540 میلیارد ریال تسهیلات در قالب 570 پرونده به‌صورت کارآفرینی به مددجویان و کارآفرینان واجد شرایط پرداخت کرده است.
وی اضافه کرد: با استفاده از این تسهیلات 100 مددجو به‌صورت کاریابی در فرصت‌های شغلی ایجادشده از سوی کارآفرینان مشغول به‌کار شده و 470 مددجو نیز به‌صورت کارآفرینی برای خود شغل ایجاد کرده‌اند.
ذبیحی یادآور شد: این مددجویان حداقل تا 18 ماه زیر نظر کارشناسان اشتغال این کمیته به فعالیت خود ادامه می‌دهند تا در مسیر ایجاد کسب‌وکار پایدار قرار بگیرند و پس از آن در صورت موفقیت در حرفه به مرحله خودکفایی می‌رسند.
وی گفت: هرکدام از مددجویانی که در این مسیر به مرحله خودکفایی نرسند، همچنان زیر پوشش خدمات کمیته امداد خواهند ماند و در ادامه مسیر از حمایت‌های اشتغال و معیشت برخوردار خواهند بود.
هم‌اکنون در این شهرستان چهار هزار و 700 خانواده زیر پوشش حمایت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) بوده که 75 درصد آنان در مناطق شهری و 25 درصد در مناطق روستایی هستند.
همچنین 64 درصد از خانواده‌های زیر پوشش شامل زنان سرپرست خانواده بوده و یک‌هزار و 560 نفر از مددجویان متشکل از دانش‌آموزان بی‌بضاعت هستند.

شناسه خبر 69847