شناسه خبر:69877
1402/3/17 08:41:18
رئیس دادگاه عمومی بخش لالجین گلایه کرد؛

انباشت ضایعات سفال و سرامیک در حاشیه «رودخانه قوری‌چای»

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس دادگاه عمومی بخش لالجین گفت: ترک فعل برخی دستگاه‌ها و تسامح آنان، موجب شکل‌گیری جرائم زیست‌محیطی و انباشت ضایعات سفال و سرامیک در حاشیه «رودخانه قوری‌چای» شده است.

سیدوحید سپهر روز سه‌شنبه در جلسه بررسی مشکلات حقوقی و قضائی در بخش لالجین که با حضور معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان برگزار شد، تصریح کرد: یکی از مشکلات خاص شهر لالجین تخریب محیط‌زیست و آلودگی حاشیه رودخانه‌ها از طریق تخلیه پسماندهای صنعتی، ضایعات سفال و سرامیک و نیز نخاله‌های ساختمانی است که این اقدام افراد متخلف و سودجو در تخریب چهره محیط‌زیست به‌ اندازه‌ای بوده که ماه‌های متمادی باید زمان صرف پاک‌سازی محیط شود.
وی ادامه داد: دستگاه‌های مسئول به تکالیف و وظایف قانونی خویش در این حوزه عمل نکرده‌اند و ترک فعل برخی دستگاه‌ها و تسامح آنان، موجب شکل‌گیری جرایم زیست‌محیطی و انباشت ضایعات سفال و سرامیک در حاشیه «رودخانه قوری‌چای» شده که علاوه‌بر ایجاد جلوه‌های نامناسب، تهدیدی جدی برای طبیعت و سلامت شهروندان است.
رئیس دادگاه عمومی بخش لالجین خاطرنشان کرد: همچنین بخش قابل توجهی از اراضی زراعی نیز مورد تخریب قرار گرفته‌اند، این درحالی است که متأسفانه محل جایگزین مناسبی جهت جمع‌آوری و انباشت ضایعات و پسماندهای صنعتی نیز پیش‌بینی نشده است.
سپهر تأکید کرد: جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم لالجین با رویکرد مطالبه‌گری از دستگاه‌ها تشکیل و طی آن مقرر شد در نخستین فرصت با راهبری دستگاه‌های حاکمیتی و نظارتی، ادارات و سازمان‌هایی که مسئول و متولی جمع‌آوری، پاک‌سازی و سامان‌دهی محل‌های انباشت پسماندها هستند، اقدام مقتضی را پیرامون موضوع انجام دهند.

شناسه خبر 69877