شناسه خبر:69887
1402/3/17 08:55:40
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

تأکید بر تأمین زیرساخت‌های مرز باشماق

سپهرغرب، گروه خبر: معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: بر اساس برآوردهای صورت‌گرفته امسال تعداد قابل توجهی زائر از مرز باشماق تردد خواهند کرد که همین امر تأمین زیرساخت‌های مرز باشماق ضروری می‌سازد.

سید مجید میراحمدی، در سومین جلسه ستاد اربعین کردستان در سنندج اظهار کرد: با توجه به آشنایی مردم با مرز باشماق در سال گذشته و رضایتمندی نسبی زائران و پیش‌بینی گرمای بیشتر هوا، به احتمال زیاد امسال جمعیت قابل توجهی زائر اربعین از مرز باشماق عبور خواهند کرد.
وی ایجاد زیرساخت‌ها برای تردد زائران اربعین را عملیاتی عظیم و بی‌نظیر دانست و افزود: این اقدامات باید قبل از آغاز سفر و راهپیمایی اربعین انجام شود.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور بر ضرورت انجام پروژه‌های اولویت‌دار توسط دستگاه‌های مرتبط تأکید کرد و ادامه داد: باید زیرساخت‌ها برای عبور 300 هزار زائر از مرز باشماق ایجاد شود؛ چراکه در سال‌های بعد استقبال از این مرز بیشتر خواهد شد.
میراحمدی خواستار برگزاری جلسات ستاد استانی اربعین به‌صورت مستمر و پیگیری پیشرفت‌های اجرای زیرساخت‌ها توسط استاندار کردستان شد و اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب و دولت به موضوع اربعین توجه ویژه‌ای دارند.
وی با بیان اینکه به اربعین و دستاوردهای فرهنگی آن بیش از گذشته نیاز داریم، یادآور شد: یکی از اقداماتی که در جهت ارتقای فرهنگ دینی مردم می‌تواند تحول ایجاد کند موضوع اربعین حسینی است.

شناسه خبر 69887