شناسه خبر:69932
1402/3/18 09:20:24

سپهرغرب، گروه خبر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان با پیش‌بینی تشکیل ابرهای هم‌رفتی و رگبار باران بهاری و صدور هشدار سطح نارنجی، نسبت به سیلابی شدن و آب‌گرفتگی معابر در مناطق مختلف استان هشدار داد.

محمدحسن باقری‌شکیب روز چهارشنبه با تشریح شرایط جوی استان، گفت: براساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در 24 ساعت آینده نیمه‌ابری تا ابری، همراه با رگبار پراکنده باران، رعد و برق، غبار محلی و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: برای سه روز آینده و با توجه به رگبارهای بهاری، بارش شدید و کوتاه‌مدت باران و احتمال طغیان رودخانه‌ها و آب‌گرفتگی و سیلابی شدن معابر وجود دارد.

باقری‌شکیب تأکید کرد: با توجه به این شرایط به شهروندان توصیه می‌شود طی این مدت از حضور و اتراق در حاشیه رودخانه‌های استان پرهیز کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان اظهار کرد: بر همین اساس با توجه به افزایش رعد و برق، توقف خانواده‌ها و همچنین چرای گوسفندان در دشت‌ها می‌تواند خطرآفرین باشد.

وی با اشاره به اینکه در برخی ساعات بعدازظهر سرعت وزش باد زیاد و حتی احتمال طوفانی شدن هوا برای مدت کوتاهی پیش‌بینی می‌شود، افزود: با تشکیل ابرهای هم‌رفتی از امروز، موج ضعیف بارشی وارد استان شده و تا روز جمعه در آسمان بیشتر نقاط فعال است.

باقری‌شکیب با بیان اینکه رگبار پراکنده بر اثر گرم شدن زمین، افزایش رطوبت و تشکیل ابرهای هم‌رفتی حاصل می‌شود، گفت: این موج در آسمان همدان ضعیف و فعالیت آن در مناطق شمال و شرق استان بیشتر است و انتظار بارش‌های سامانه‌ای را نداریم.

کارشناس اداره‌ کل هواشناسی همدان گفت: در 24 ساعت گذشته قهاوند با 31 درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین و رزن و بهار با 9 درجه سانتی‌گراد بالای صفر خنک‌ترین شهرهای استان بوده‌اند.

وی عنوان کرد: دمای بیشینه و کمینه هوای همدان نیز به‌ترتیب 29 و 11 درجه سانتی‌گراد بالای صفر ثبت شده است.

شناسه خبر 69932