شناسه خبر:69937
1402/3/18 09:30:21

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان گفت: تاکنون زمین برای احداث 20 هزار واحد مسکن ملی در استان تأمین شده است.

اسماعیل زارعی‌کوشا صبح امروز در شورای مسکن نیروهای مسلح کردستان در سنندج اظهار کرد: تاکنون زمین برای احداث 20 هزار واحد مسکن ملی در استان تأمین شده و هفت هزار و 105 واحد نیز در نقاط مختلف استان در حال ساخت است،
وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما رسیدن این رقم به 59 هزار واحد تا شهریور ماه امسال است که امیدواریم با تلاش هرچه بیشتر متولیان امر شاهد تحقق این مهم باشیم.
به گفته وی، مسکن و شهرسازی متولی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان است و باید بدون معطلی نسبت به شناسایی و واگذاری زمین مورد نیاز ساخت این طرح اقدام کند.
استاندار کردستان اضافه کرد: سرعت در اجرای طرح‌های مسکن ملی در استان امری ضروری بوده و این مهم نیاز به همدلی و همکاری هرچه بیشتر بین دستگاه‌ها و بخش‌های متولی در این حوزه دارد.
*راه‌اندازی کارخانه ساخت قطعات ساختمان در کردستان
زارعی‌کوشا اضافه کرد: راه‌اندازی کارخانه ساخت قطعات پیش‌ساخته ساختمان‌های مسکن ملی در استان اقدامی ارزشمند است که می‌تواند روند اجرای پروژه نهضت ملی را سرعت ببخشد.
وی از ورود سرمایه‌گذاران و ایجاد چنین کارخانه‌ای ابراز خرسندی کرد و گفت: در حالی تعداد متقاضیان مسکن ملی در شهرهای کوچک کم هستند در شهرهای بزرگ و مرکز شهرستان‌ها بخاطر ارزش افزوده مسکن، به‌صورت غیرمنطقی متقاضیان زیادی ثبت‌نام کرده‌اند.
استاندار کردستان با بیان اینکه ثبت‌نام بیش از سهم متقاضیان در شهرهای بزرگ بخاطر نقص در سامانه و شرایط ثبت‌نامی است که باید هرچه زودتر برطرف شود، عنوان کرد: مسکن ملی از تعهدات دولت و از اولویت‌های مورر تأکید رئیس جمهور است و باید با جدیت دنبال شود.
زارعی‌کوشا در ادامه بر ضرورت ساخت مسکن برای نیروهای مسلح تأکید کرد و گفت: نقش نیروهای مسلح در تأمین و تثبیت امنیت و آرامش مردم در استان‌های مرزی بیش از سایر نقاط است، تسهیل در معیشت این عزیزان باید در اولویت قرار گیرد.
*تشکیل قرارگاه استانی مسکن نیروهای مسلح
وی اضافه کرد: تشکیل قرارگاه استانی مسکن نیروهای مسلح در کردستان می‌تواند مسیر تحقق اهداف در ساخت مسکن برای نیروهای مسلح را تسهیل می‌بخشد.
استاندار کردستان تصریح کرد: توافقات خوبی در حوزه ساخت مسکن ملی نیروهای مسلح انجام گرفته که باید با جدیت پیگیری شود.
زارعی‌کوشا در ادامه گریزی به رفع مشکل زمین‌های شهرک وحدت سنندج بعد از 22 سال زد و گفت: ساخت مسکن برای معسرین نیروهای مسلح باید تسریع پیدا کند.

شناسه خبر 69937