شناسه خبر:69939
1402/3/18 09:32:02

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) ایلام گفت: این استان سال گذشته از نظر تعداد واحدهای تولیدی فعال شده به نسبت واحدهای تعطیل رتبه چهارم کشور را کسب کرد.

رضا محمدرحیمی روز چهارشنبه اظهار کرد: یکی از راهبردهای وزارت صمت حفظ وضع موجود واحدهای تولیدی و جلوگیری از تعطیلی یا کاهش نیروهای شاغل در این مراکز است.
وی افزود: سال گذشته هیچ واحد تولیدی در این استان به تعطیلی کشیده نشد و با حمایت‌های صورت گرفته اجازه ندادیم هیچ واحدی از فعالیت باز بماند.
رئیس سازمان صمت ایلام، اقدام دیگر را ارتقای واحدهای نیمه‌فعال استان برشمرد و تأکید کرد: مهم‌ترین مانع پیش روی این واحدها تأمین مالی، مسائل بیمه‌ای، مالیاتی و زیست محیطی است که تلاش شد با استفاده از ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بخشی از این مشکلات مرتفع شود.
محمدرحیمی یادآور شد: 29 واحد تولیدی نیمه‌فعال استان سال گذشته ارتقای ظرفیت پیدا کردند در حالی که تکلیف قانونی برای این بخش در ایلام 20 واحد بود.
وی اضافه کرد: سال گذشته 36 واحد نیز در حوزه‌های مختلف مرتبط با بخش صنعت، معدن و تجارت استان به چرخه تولید بازگشتند که از این نظر در میان سایر استان‌های کشور توانستیم رتبه چهارم را در احیای واحدهای تعطیل به نسبت مجموع واحدها کسب کنیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام تسریع در راه‌اندازی طرح‌های در دست اجرا و ایجاد مشوق برای شروع واحدهای جدید را از دیگر برنامه‌های حوزه صنعت استان اعلام کرد و گفت: ایلام از نظر شرایط سرمایه‌گذاری به حالت اشباع نرسیده و تشنه حضور سرمایه‌گذاران است و تلاش داریم با توجه به این وضعیت زمینه حضور فعالان این عرصه را در استان فراهم آوریم.
به گزارش ایرنا، افزون بر 80 هزار میلیارد تومان طرح صنعتی در حال احداث در استان ایلام وجود دارد که 70 درصد آن‌ها دارای پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد هستند.
479 واحد تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری با حدود سرمایه‌گذاری 28 هزار میلیارد تومان و نزدیک به 10 هزار نفر اشتغال‌زایی در استان وجود دارد که از این تعداد واحد تولیدی حدود 70 درصد یعنی 339 واحد فعال و نیمه‌فعال است که 30 درصد آن‌ها یعنی 140 واحد راکد محسوب می‌شوند.

شناسه خبر 69939