شناسه خبر:69944
1402/3/18 09:40:41

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: با تلاش و همت بخش خصوصی بعد از یک سال برنامه‌ریزی و پیگیری‌های صمت کردستان، خانه خلاق فرش در این استان راه‌اندازی می‌شود.

فرحناز رافع در سفر به استان کردستان و با حضور در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: انتظار می‌رود با راه‌اندازی این مرکز شاهد خلاقیت و نوآوری در کل زنجیره به خصوص حوزه فروش فرش باشیم.
وی با اشاره به این مطلب که تقویت حوزه فروش فرش نیازمند حمایت و جذب جوانان غیور و با ایده‌های خلاق است، افزود: باید از ظرفیت و توانایی جوانان در امر فروش فرش به جد بهره گرفت تا شاهد رونق و توسعه فرش استان باشیم.
رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان این مطلب که از تمام تولیدکنندگان فرش دستباف حمایت می‌کنیم، یادآور شد: فعالان این حوزه باید تلاش کنند تا این هنر و صنعت زیبا و ارزشمند احیا شود و به نسل‌های بعدی انتقال یابد.
رافع با اشاره به نامگذاری یک روز در تقویم رسمی کشور به نام روز فرش، ادامه داد: از دیگر اقدامات مهم این نهاد برگزاری نمایشگاه‌هایی در ایران با حضور رئیس جمهور کشورهای خارجی برای معرفی این هنر صنعت بوده است.
گفتنی است بازدید از کارگاه‌های فرش دستباف سنندج یکی دیگر از برنامه‌های این سفر بوده و رئیس مرکز ملی فرش کشور در جریان سفر به استان کردستان از دو کارگاه تولید فرش دستباف سنندج بازدید کرد.

شناسه خبر 69944