شناسه خبر:69951
1402/3/18 09:47:10

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق منطقه‌ای غرب کشور گفت: تولید برق در استان کرمانشاه دو برابر میزان مصرف است. اضافه تولید با نرخ صادراتی به عراق صادر می‌شود، البته خط قرمز ما جلوگیری از خاموشی خانگی و تأمین برق مطمئن برای هموطنان است.

پروسه برق شامل سه مرحله است، تولید، انتقال و توزیع؛ در نیروگاه‌ها برق تولید می‌شود، برق تولید شده توسط برق منطقه‌ای به شبکه انتقال و در انتها تحویل شرکت توزیع داده می‌شود تا به دست مشترکان برسد.
استان کرمانشاه به توجه به بیش از 2 هزار مگاوات ظرفیت نیروگاه‌های منصوبه به لحاظ ظرفیت نصب شده نیروگاهی، وضعیت خوبی دارد.
2 هزار و 230 مگاوات از این ظرفیت نصب شده مربوط به نیروگاه‌های بزرگی همچون نیروگاه دولتی بیستون، نیروگاه گازی زاگرس، نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو در ورودی شهر اسلام‌آباد غرب، نیروگاه 100 مگاواتی ضلع‌ خروجی اسلام‌آباد به کرمانشاه و نیروگاه برق آبی سد داریان است.
درصد بازدهی نیروگاه بیستون 38 درصد است که تقریبا زیر نرمال است چون تکنولوژی نیروگاه بیستون مربوط به 30 سال گذشته است و نیروگاهی سالخورده محسوب می‌شود، الفتی‌نیا مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق منطقه‌ای غرب کشور در جمع خبرنگاران، گفت: با تلاش متخصصان و انجام 19 هزار عملیات مجزا برای تعمیرات، این نیروگاه همانند 30 سال پیش با یک درصد جزیی از کاهش در حال تولید برق است.

شناسه خبر 69951