شناسه خبر:70071
1402/3/21 11:46:38

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان گفت: سال 1401 از محل پایش و کنترل فروش در باک و ‏فروش ‏جایگاه‌‌های مرزی استان بیش از 456 میلیارد تومان به خزانه دولت واریز شده است.

جهانبخش نوکانی با ارائه گزارشی از عملکرد تأمین و توزیع فرآورده‌های نفتی، توسعه ‏زیرساخت‌های سوخت‌رسانی، مکانیزه کردن فعالیت‌ها، و پروژه‌های در دست اقدام اظهار کرد: در حال حاضر 88 جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی و 54 جایگاه سی‌ان‌جی ‏در سطح استان فعال هستند.

وی افزود: بر اساس ‏نیاز عملیاتی،رشد جمعیت و گستردگی جغرافیایی و تعداد جایگاه ‏عرضه موجود، عملیات احداث هفت ‏جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی و دو جایگاه دیگر سی‌ان‌جی نیز در حال انجام است.‏

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان خاطرنشان کرد: ناترازی گاز طبیعی در سال گذشته و محدودیت اعمال ‏شده در تأمین گاز ‏طبیعی مورد نیاز نیروگاه، صنایع و دیگر واحدهای تولیدی در استان، با تلاش و برنامه‌ریزی همکاران ‏منطقه در تأمین سوخت جایگزین نفتگاز و نفت‌کوره در نیروگاه‌، صنعت سیمان و واحدهای تولیدی جبران ‏شد.

نوکانی ادامه داد: در سال گذشته بیش از 294 میلیون لیتر ‏نفت‌گاز به نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج ارسال شد.

وی با اشاره به شرایط جغرافیایی استان و‎ ‎وجود 230 کیلومتر مرز مشترک با اقلیم کردستان عراق، از ‏تردد میانگین روزانه 700 دستگاه کامیون ترانزیتی و ترانشیپی از مرزهای استان خبر داد.

وی عنوان کرد: ‏جلوگیری از عرضه خارج از ‏شبکه نفتگاز، صرفه‌جویی در مصرف سوخت، جمع‌آوری دلالان ‏سوخت، تسریع در امور کنترل ‏کامیون‌های ترانزیتی، درآمدزایی دولت و... ازجمله مزایای ‏استفاده از سامانه‌های نرم‌افزاری و پایش ‏و کنترل کارکنان این شرکت است که در سال 1401 از محل پایش و کنترل فروش در باک و ‏فروش ‏جایگاه‌‌های مرزی استان بیش از 456 میلیارد تومان به خزانه دولت واریز شده است.

‏مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان اجرای طرح الکترونیکی توزیع نفتگاز ‏بخش ‏کشاورزی، اجرای طرح الکترونیکی توزیع نفت سفید و گاز مایع، استفاده از سیستم‌های نرم‌افزاری در ‏‏کنترل و عرضه سوخت در مرزهای خروجی استان، بازدید کارشناسان منطقه به‌‏صورت منظم از مصرف‌کنندگان عمده وجزء و... را از دیگر اقدامات منطقه عنوان کرد.

 

شناسه خبر 70071