شناسه خبر:70092
1402/3/22 08:45:47

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، برای مهرماه سال جاری با تحویل 76مدرسه جدید به آموزش و پرورش، 33هزار متر مربع به فضاهای آموزشی استان اضافه خواهد شد.

ابراهیم مرادی روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان کردستان در سنندج اظهار کرد: این میزان فضای آموزشی شامل 76 مدرسه در قالب 313 کلاس‌ درس است و برای تحقق این مهم 300میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است و نیازمند کمک خیرین هستیم.
وی افزود: در حال حاضر در استان مدارس زیادی نیاز به تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی دارند همچنین در نواحی منفصل شهری با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان ادامه داد: هم‌اکنون شهرستان‌های بانه، مریوان، ناحیه یک سنندج، سقز و قروه نیاز به توجه جدی دارند که در این زمینه خیرین مدرسه‌ساز می‌توانند به ما کمک فراوانی داشته باشند ضمن اینکه اگر در حاشیه شهرها و مناطق کم برخوردار لکه‌های آموزشی تملک نشود مشکلات بیشتر خواهد شد.
مرادی همچنین به احداث و تجهیز هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید 50 درصد دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم زیر پوشش هنرستان‌ها باشند که ما برای پوشش این تعداد به 25 هنرستان با 750 میلیادر تومان اعتبار نیاز داریم.
وی اظهار کرد: در حال حاضر برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی شامل فضاهای آموزشی، سالن‌های ورزشی و غیره 730 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، ضمن اینکه در استان چهار درصد کل اعتبارات به بخش آموزش اختصاص دارد که میانگین کشوری آن 10 درصد است.
وی مولدسازی را یکی از راه‌های برون‌رفت از مشکل کمبود فضاهای آموزشی در استان اعلام کرد و گفت: در این زمینه ظرفیت خوبی در آموزش و پرورش وجود دارد ما فضاهای مازاد غیرقابل استفاده داریم که درقالب مولدسازی می‌توانیم تغییر کاربری دهیم و با این کار بسیاری از مشکلات را رفع کنیم.

شناسه خبر 70092