شناسه خبر:70116
1402/3/23 12:28:52

سپهرغرب، گروه خبر: با دستور استاندار همدان، معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی و توسعه مدیریت و منابع استاندار ضمن برگزاری نشست مشترکی با نماینده ایران‌ایر، بر چگونگی اجرای عملیات انتقال حجاج از فرودگاه همدان توافق شد.

البته دلایل بروز این شک و شبهه و دل‌نگرانی‌های حاجی‌ها که آیا آن‌ها بالاخره می‌توانند روی اعزم از طریق فرودگاه همدان حساب باز کنند و مشکلی در زمینه زیرساخت‌های پروازی نخواهند داشت و اینکه آیا آن شرایط و هماهنگی‌هایی که باید پیش‌تر میان مسئولان استانی و شرکت هواپیمایی ایران‌ایر انجام می‌شد، عملیاتی شده است یا خیر، در رسانه‌ها و حتی شبکه‌های اجتماعی بازتاب وسیعی یافته بود.
اما هرچه بود و همه حرف و حدیث‌ها و یا چنانچه اختلاف و یا موردی از گذشته بوده، در دیدار روز گذشته علیرضا قاسمی‌فرزاد با مسئولان و مدیران شرکت دولتی هواپیمایی ایران‌ایر ختم به خیر شد و بر‌اساس هماهنگی‌ها و تفاهم دوسویه اعزام حجاج از تاریخ 28 خردادماه از طریق فرودگاه همدان قطعی است.
در پی مذاکرات استاندار همدان با محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سیدعباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت کشور طی یک‌ماه گذشته، انتقال حجاج از فرودگاه همدان قطعی شد.
علیرضا قاسمی‌فرزاد در دیدار روز یکشنبه خود با کاپیتان «شمس‌الدین فرزادی‌پور» مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران (ایران‌ایر)، بر همکاری هرچه بیشتر مقامات استانی برای انجام هرچه بهتر پروازهای حجاج همدان و کردستان از فرودگاه همدان از تاریخ 28 خردادماه تأکید کرد.
با دستور استاندار همدان، معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی و توسعه مدیریت و منابع استاندار ضمن برگزاری نشست مشترکی با نماینده ایران‌ایر، بر چگونگی اجرای عملیات انتقال حجاج از فرودگاه همدان توافق شد.
اداره‌ کل روابط‌ عمومی استانداری همدان پیش‌تر با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود فرودگاه همدان ایستگاه پروازی اعزام حجاج است و حجاج همدانی به شایعات توجه نکنند و فرودگاه همدان همچون سنوات گذشته به‌منظور اعزام حجاج استان همدان و یکی از استان‌های هم‌جوار به سرزمین وحی مشخص شده و در فهرست ایستگاه‌های پروازی کشور برای اعزام حجاج قرار دارد.
در ادامه این اطلاعیه تأکید شد که دولت مردمی و انقلابی سیزدهم آرامش اجتماعی و امنیت روانی جامعه را به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های اصلی مدیریت کشور دانسته و به‌صورت جهادی و شبانه‌روز در این راستا میدان‌داری می‌کند و نماینده عالی دولت در استان همدان نیز با تأسی از آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و احمد وحیدی وزیر کشور، تمام توجه خود را به پیشبرد برنامه‌ها و اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی معطوف داشته و دارد.
این اطلاعیه افزود: برخی افراد با سوء استفاده از موقعیت و با اغراض سیاسی اقدام به انجام مصاحبه‌هایی بدون اطلاعات صحیح درخصوص عدم انجام پروازهای حج امسال از فرودگاه همدان کرده‌اند که به این‌ وسیله از مردم فهیم استان درخواست داریم به شایعات و مصاحبه‌های تبلیغاتی که برای جذب آرا در انتخابات آتی انجام می‌شود، توجهی نکرده و اخبار و اطلاعات مورد نیاز را از مراجع رسمی دنبال کنند.
  تمامی زیرساخت‌های پروازی فراهم است
مدیرکل فرودگاه همدان پیش‌تر اعلام کرد که همه زیرساخت‌های عملیاتی و پروازی برای اعزام سه هزار و 900 حاجی از این فرودگاه به جده عربستان فراهم و تمهیدات لازم در این راستا اندیشیده شده است.
علی‌اصغر جهانگیری‌معز یادآوری کرد که این حاجی‌ها از تاریخ 28 خردادماه امسال و در قالب 16 عملیات پروازی به مدت پنج روز به خانه خدا از طریق فروگاه بین‌المللی همدان مشرف خواهند شد.
جهانگیری‌معز ادامه داد: با توجه به هماهنگی‌های لازم این پروازها از طریق شرکت هواپیمایی دولتی «ایران‌ایر» انجام می‌شود.
وی بیان کرد: هنوز ساعت انجام پروازها از طریق شرکت هواپیمایی ایران‌ایر اعلام نشده، اما شرایط و زیرساخت‌های لازم برای انجام پرواز در هر ساعت از شبانه‌روز در این فرودگاه برای اعزام حجاج فراهم است.
جهانگیری‌معز گفت: همدان ازجمله مراکز استان دارای خط پروازی از مجموع 21 مبدأ اعزام حاجی‌ها در سطح کشور است و با تمام توان و ظرفیت آماده استقبال از حجاج هستیم.
حدود دو هزار و 700 نفر از حجاج آماده اعزام به خانه خدا اهل استان همدان و بقیه از استان کردستان هستند که به گفته جهانگیری‌معز تمامی تدابیر و تمهیدات لازم برای زائران کردستاتی و بدرقه‌کنندگان و مشایعت‌کنندگان آن‌ها نیز در این فرودگاه اندیشیده شده است.
وی با بیان اینکه زیرساخت‌های سخت‌افزاری این فرودگاه و همچنین فضای پارکینگ و ترمینال فرودگاه همدان مناسب است و قابلیت نشست‌وبرخاست هواپیماهای پهن‌پیکر را دارد، گفت: ایجاد یک ایرلاین اختصاصی تا حدود زیادی می‌تواند به ایجاد ثبات و افزایش خطوط پروازی و انجام پروازهای داخلی و خارجی این فرودگاه کمک کند.

شناسه خبر 70116