شناسه خبر:70134
1402/3/23 12:52:42

سپهرغرب، گروه خبر: معاون گردشگری‌ و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان بر ضرورت تسریع در روند عملیات اجرایی پروژه گردشگری محور قشلاق ـ گریزه سنندج تأکید کرد.

آرمان وطن‌دوست در جلسه بررسی طرح محور قشلاق ـ گریزه با عنوان «سنه پارک» که با حضور نماینده شرکت آب منطقه‌ای استان، نماینده اداره‌کل پدافند غیرعامل کردستان، کارشناسان شهرداری سنندج، رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سنندج و مشاور این پروژه برگزار شد، گفت: استاندار کردستان تأکید ویژه‌ای بر تسریع در اجرای دو‌ طرح مهم محور قشلاق ـ گریزه و منطقه صلوات‌آباد سنندج دارند.
وی افزود: محور قشلاق ـ گریزه سنندج با ظرفیت طبیعی بالقوه به‌عنوان بزرگترین پروژه گردشگری غرب کشور به طول 6 کیلومتر اجرا می‌شود.
معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان عنوان کرد: در این مجموعه امکاناتی از قبیل کمپینگ گردشگری، بازارچه صنایع‌دستی، المان‌های تاریخی، پیست اسب‌سواری، پیست حرفه‌ای دوچرخه‌سواری، سایت اسکیت، محوطه‌های وسیع برای تفریح خانواده‌ها و... در دستور کار قرار گرفته است.
وطن‌دوست یادآور شد: استفاده از این ظرفیت‌‌ می‌تواند فرصتی بسیار مناسب برای توسعه زیرساخت‌ها و خدمات‌رسانی هرچه بهتر به گردشگران در استان باشد.
معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری بر ضرورت وجود مدیریت واحد و همکاری در اجرای این طرح با توجه به گستردگی و اهمیت آن تأکید کرد و گفت: تکمیل و احداث این پروژه تأثیر مثبتی بر ارتقای شاخص‌های گردشگری و رونق اقتصادی منطقه خواهد داشت. رئیس پلیس راه ایلام:
16 درصد تصادفات استان ایلام مربوط به جاده مهران است
سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس راه ایلام با اشاره به اهمیت حذف نقاط حادثه‌خیز در محور ایلام- مهران، گفت: 16 درصد تصادفات استان مربوط به این مسیر ارتباطی است.
سرهنگ ابوالفضل کهزادی روز دوشنبه اظهار کرد: طبق بررسی‌های آماری انجام شده، جاده‌ایلام- مهران به‌واسطه مرز مهران پرترددترین محور ارتباطی استان است.
وی یادآور شد: روزانه بیش از هشت هزار تردد شامل وسایل نقلیه شخصی، صادراتی، زائران و مسافران از این مسیر تردد می‌کنند، این مسئله اهمیت توجه به این جاده‌ها را دوچندان می‌کند.
رئیس پلیس راه ایلام با اشاره وجود سه نقطه حادثه‌خیز در این محور، بیان کرد: هرچند اقدامات خوبی در این مسیر صورت گرفته اما با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین، حذف نقاط حادثه‌خیز محور باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
سرهنگ کهزادی بیان کرد: دو تونل در مسیر در حال ساخت است که با اتمام این پروژه‌ها بخش زیادی از گره‌ها ترافیکی در اربعین رفع می‌شود.
وی با اشاره به حضور گشت‌های پلیس راه در این مسیر، گفت: گشت‌های پلیس راه در چندین محور کار کنترل و نظارت بر رفتار رانندگان را انجام می‌دهند.
شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

شناسه خبر 70134