شناسه خبر:70144
1402/3/23 13:08:24

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر فرودگاه اراک گفت: 400 هکتار زمین برای ساخت مرکز لجستیک استان مرکزی در فرودگاه اراک با هدف حمل‌ و ‏نقل کالا در بُعد داخلی و بین‏‌المللی، مکان‌یابی شد.

«رحیم‌حسین نسب » روز دوشنبه افزود: متولی ساخت این مرکز، راه‌آهن استان مرکزی است تا با ریل‌گذاری، زیرساخت لازم را ظرف مدت 2 سال عملیاتی کند.
وی اظهار کرد: با تحویل زمین مورد نظر و با توجه به استقبال سرمایه‌گذران می‌توان شاهد رونق اقتصادی با رویکرد استفاده از بندر خشک در استان مرکزی بود.
مدیر فرودگاه اراک اضافه کرد: این مرکز در 10 کیلومتری شهر اراک و در نزدیکی کریدور جاده‌ای شرق به غرب کشور، فرودگاه اراک و خط ریلی راه آهن سراسری جانمایی شده که امکان دسترسی آن به خطوط ریلی و هوایی کشور به عنوان یکی از امتیازهای مهم آن محسوب می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی نیز در این خصوص گفت: بر اساس سیاست‌های ابلاغی وزارت راه و شهرسازی و تصویب نامه سند لجستیک کشور، ساخت مرکز لجستیک در شهر اراک با محوریت این اداره‌کل در دستور کار است.
«حمید انعامی» افزود: این مرکز بر اساس مطالعات انجام شده و استفاده از سند آمایش سرزمینی استان مرکزی ساخته می‌شود.
وی بیان کرد: مرکز لجستیک محدوده مشخصی است که به منظور تجمیع فعالیت‏‌های مرتبط با لجستیک و حمل‌ و‏ نقل کالای داخلی یا بین‏‌المللی و برای بهینه‌سازی فرآیندها و کاهش هزینه‏‌ها ایجاد می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: از مهمترین اهداف ایجاد این مراکز لجستیکی می‌توان به کاهش قیمت تمام شده بار، انتقال حمل بار در مسافت طولانی به ریل، افزایش سهم ریلی از طریق تجمیع بار در مراکز لجستیک، کاهش زمان حمل و نقل ترکیبی، کاهش تلفات جاده‌ای و افزایش سایر منابع اجتماعی، کاهش ضایعات بار، تسهیل شکل‌گیری شرکت‌های لجستیکی و یکپارچه سازی فرآیندهای سیستم‌های اطلاعاتی و اسناد حمل بار اشاره کرد.

شناسه خبر 70144