شناسه خبر:70259
1402/3/25 09:19:34

مدیر شهرداری منطقه یک همدان گفت: در چهارمین هفته از خردادماه عملیات خاک‌بردرای، احداث و جای‌گذاری مخزن آب زیرزمینی فضای سبز آرامگاه بوعلی‌سینا جهت آبیاری مکانیزه و هوشمند فضای سبز منطقه یک همدان، صورت پذیرفت.

مرتضی حضرت‌زاده با بیان اینکه طی سالیان اخیر مشکل کمبود آب در شهر همدان به‌طور جد احساس می‌شود، عنوان کرد: با استفاده بهینه از منابع آبی می‌توان تا حدود زیادی از ادامه‌دار شدن این مشکل جلوگیری کرد و این مهم به‌عنوان یک وظیفه روی دوش تمامی شهروندان همدانی است.

وی افزود: شهرداری منطقه یک همدان با هدف بهینه‌سازی هرچه بیشتر منابع آبی، افزایش سرانه فضای سبز و محیط‌زیست اقدام به احداث مخزنی 30 هزار لیتری در محوطه میدان آرامگاه بوعلی‌سینا طی روزهای اخیر کرده است که این مخزن با توجه به مطالعات مکان‌سنجی به‌صورتی طراحی شده است تا بیشترین حجم ورودی آب‌های سطحی را داشته باشد.

مدیر شهرداری منطقه یک همدان همچنین یکی از معضلاتی که خودروهای تانکر آب هنگام آبیاری به‌وجود می‌آوردند را ایجاد ترافیک در میدان آرامگاه بوعلی‌سینا دانست که با اجرای این پروژه از بار ترافیکی میدان مذکور کاسته خواهد شد.

حضرت‌زاده با بیان اینکه شهرداری منطقه یک برنامه‌ریزی‌های منظمی برای توسعه هرچه بیشتر فضای سبز با مصرف بهینه آب دارد، عنوان کرد: این مخزن یازدهمین مخزن آبی است که طی سالیان اخیر کار گذاشته می‌شود و قطعاً با انجام کارهای کارشناسی در دیگر پارک‌های منطقه یک همدان، این پروژه ادامه خواهد داشت.

 

شناسه خبر 70259