شناسه خبر:70260
1402/3/25 09:21:45

در بین جمع گرم و پُرشور خیرین حوزه سلامت، مسئولین دانشگاه و نماینده مردم همدان در مجلس، کلنگ همراه‌سرای بعثت و پایگاه اورژانس 12 شهری در مجاورت این مرکز آموزشی درمانی بر زمین زده شد.‌

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان در آیین کلنگ‌زنی همراه‌سرای بعثت و پایگاه اورژانس 12 شهری با اشاره به اینکه انجام کار خیر مستلزم داشتن روحیه ایثار و ازخودگذشتگی است، اظهار کرد: به لطف خداوند در استان ما افراد بسیاری باعث و منشأ خیر بوده‌اند و وارد این کار شده‌اند و عده زیادی هم به یاد درگذشتگان و بستگان خود در این امر خداپسندانه مشارکت دارند.‌

محمدمهدی مجذوبی افزود: بیمارستان‌های استان مرکز ارجاع هستند و در اوقات متعددی از شبانه‌روز از گوشه و کنار استان و دیگر استان‌ها به بیمارستان‌های ما مراجعه می‌کنند و اغلب همراهانی دارند که به استقرار و بیتوته نیاز دارند، اما متأسفانه مکان مناسب و محل استقرار ندارند.‌

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان ادامه داد: مکرراً شاهد بوده‌ایم که همراهان بیمار در اتومبیل می‌خوابند و این شرایط ممکن است مدتی تا ترخیص بیمار از بیمارستان ادامه یابد که زیبنده استان نیست.

* همراه‌سرای بعثت در یک‌هزار متر مربع با اعتبار 10 میلیارد تومان ساخته می‌شود

وی با بیان اینکه اواخر سال گذشته یک همراه‌سرا در بیمارستان امام حسین (ع) ملایر کلنگ‌زنی شد، عنوان کرد: همراه‌سرای بعثت در دو بلوک 20 واحدی با اعتبار 10 میلیارد تومان در متراژ یک‌هزار متر مربع در قالب واحدهای 45 متری برای همراهان بیماران ساخته می‌شود.

مجذوبی با بیان اینکه در قِبال کار خیر با هیچ کلمه و جمله‌ای نمی‌توان حق قدردانی را ادا کرد، گفت: در احداث مراکز اورژانس کمبودهایی در سطح جاده‌ای داریم که دکتر نادی بانی این کار خیر شدند تا پروژه دوازدهمین پایگاه اورژانس شهری استان با هزینه و حمایت ایشان به یاد مادر مرحومشان اجرایی شود.

وی تصریح کرد: پروژه دوازدهمین پایگاه اورژانس شهری با زیربنای 130 متر با اعتبار یک میلیارد و 300 میلیون تومان کلنگ‌زنی می‌شود تا گامی دیگر در راستای توسعه خدمات فوریت‌های پزشکی در استان برداشته شود.

* 1000 تخت بیمارستانی سهم استان همدان از درآمد تهاتر نفتی

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با اشاره به لزوم تعیین راهبردهای بلندمدت برای توسعه استان همدان، اظهار کرد: در کنار راهبردهای بلندمدت، باید پروژه‌های اثرگذار را در این استان مورد توجه قرار دهیم.

حمیدرضا حاجی‌بابایی با بیان اینکه احداث چند کریدور عظیم برای همدان درنظر گرفته شده است، عنوان کرد: خوشبختانه به‌علت موقعیت مطلوب همدان و هم‌جواری با استان‌های مرزی، این طرح‌ها در راستای توسعه ظرفیت‌های مطلوب استان قابل اجرا است و هیچ استانی از چنین استراتژی برخوردار نیست.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آینده درخشانی در انتظار توسعه استان همدان است که با همت جمعی به آن دست خواهیم یافت، البته این مهم مستلزم نگاه بلندمدت و برنامه‌ریزی جسورانه است.

وی افزود: 10 هزار تخت بیمارستانی از طریق تهاتر نفت در کشور ساخته می‌شود که یک‌هزار تخت سهم همدان است و احداث بیمارستان یک‌هزار تختخوابی در این راستا مورد توجه قرار دارد.

* دانشگاه علوم‌ پزشکی ابن‌سینا همدان از برترین‌های کشور است

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه بار بیمارستانی در برخی مراکز باید کاسته شود که بیمارستان اکباتان به‌زودی به همین منظور به افتتاح می‌رسد، گفت: یکی دیگر از پروژه‌های بزرگ و مهم حوزه سلامت، مرکز جامع سرطان همدان است که مجهزترین مرکز سرطان کشور بوده و از نجف گرفته تا استان‌های اطراف، از آن استقبال می‌کنند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه دانشگاه علوم‌ پزشکی ابن‌سینا همدان از برترین‌های کشور است، تبیین کرد: مسئولین این دانشگاه سرعت و همت خوبی برای پیگیری امور بهداشت و درمان دارند و توسعه و ارتقای شاخص‌های سلامت با همت آن‌ها در شرایط مطلوبی قرار دارد.

یک خیر نیک‌اندیش که در احداث همراه‌سرای بعثت ورود کرده است نیز در این مراسم اظهار کرد: احداث همراه‌سرای بیماران از زمان کودکی آرزوی من بود و دوست داشتم شرایطی فراهم کنم که خانواده بیماران دغدغه‌ای به‌جز حال بیمار خود نداشته باشند.

حاج‌جهانگیر فلک‌دین مشارکت در این امر خداپسندانه را لطف خداوند برشمرد و افزود: امیدوار هستم پروردگار گام‌های ما را در این مسیر استوار گرداند و باقیات صالحاتی از این کار خیر در سرای باقی منظور کند.

همچنین خیر دیگری که با نام و یاد مادر مرحوم خود در احداث پایگاه اورژانس مشارکت کرده است، در این آیین بر لزوم نگاه ویژه به مشارکت خیرین در طرح‎‌های حوزه سلامت تأکید کرد.

دکتر نادی با بیان اینکه نجات هر انسان نجات آحاد بشریت است، گفت: موضوع فوریت‌های پزشکی گاه در نجات انسان‌ها مسئله حساس و اثرگذاری است؛ ازاین‌رو تمایل داشتم در توسعه خدمات اورژانس مشارکت کنم تا شاید سهمی کوچک در نجات جان انسان‌ها داشته باشم.

لازم به ذکر است استان همدان از پنج بیمارستان آموزشی درمانی و یک بیمارستان فوق تخصصی در شرف افتتاح برخوردار است و در برخی رشته‌های تخصصی، قطب منطقه غرب کشور در حوزه سلامت به‌شمار می‌رود؛ ازاین‌رو احداث همراه‌سرا در راستای تسهیل پذیرش و حضور بیماران و خانواده‌های آن‌ها امری ضروری بود که به لطف خداوند با پیگیری مسئولین دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان و خیرین سلامت محقق شد.

 

 

شناسه خبر 70260