شناسه خبر:70261
1402/3/25 09:23:48
با هدف حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده؛

همایش آموزشی ترویجی و معرفی محصولات کودی برگزار شد

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: همایش آموزشی ترویجی و معرفی محصولات کودی با هدف حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده در استان همدان برگزار شد.

بهروز الیاسی ابراز کرد: جهت تحقق شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» در هفته‌ای که به‌نام جهاد کشاورزی نام گرفته (23 خردادماه) همایش آموزشی ترویجی و معرفی محصولات کودی با هدف حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده برگزار شد.

الیاسی افزود: در این همایش 20 شرکت تولیدی که تعدادی از آن‌ها دانش‌بنیان بودند، از سراسر کشور به‌روزترین محصولات کودی خود را به کشاورزان، باغداران و بهره‌برداران بخش کشاورزی عرضه کردند.

این مقام مسئول با بیان اینکه همایش مذکور به همت شرکت خدمات حمایتی کشاورزی برگزار شد، گفت: خوشبختانه با استقبال خیلی خوب مسئولین، باغداران، کشاورزان، گلخانه‌داران و کسانی که به‌نوعی در امر کشاورزی فعالیت دارند، ارتباط مؤثری بین تولیدکننده و مصرف‌کننده برقرار و محصولات کودی متنوعی عرضه شد.

وی اظهار کرد: این شرکت به‌عنوان مجری طرح خودکفایی کشور در کودهای کشاورزی ضمن تعامل با معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی و مؤسسه تحقیقات خاک و آب، توانست کودهای ترکیبی و غیر شیمیایی مانند کود آلی فسفاته و کود میکروبی فسفاته به سبد کودی خود اضافه کند که در این نوع همایش‌ها به جامعه هدف معرفی می‌شود.

الیاسی اضافه کرد: یکی از اقدامات اصلی که می‌تواند جهت مهار تورم و ثبات قیمت‌ها نقش اساسی در حوزه نهاده‌های کشاورزی خاص کودهای کشاورزی ایفا کند، افزایش تولید است و همایشی که برگزار شد، با هدف حمایت از تولید بود که هم منجر به کنترل تورم می‌شود و هم کشاورز، باغدار و غیره با جدیدترین محصولات کودی آشنا می‌شوند که افزایش بهره‌وری را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: امسال شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان مبادرت به تولید کودهای غیر شیمیایی و جدید کرده است که با تعداد بیش از 130 تولیدکننده با یک‌هزار و 100 محصول تولیدی که 13 شرکت آن دانش‌بنیان هستند، تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرده است تا پُل ارتباطی باشد بین تولیدکننده و مصرف‌کننده و محصولات تولیدی که تأییدیه استاندارد از آزمایشگاه مجهز شرکت خدمات حمایتی کشاورزی دریافت کرده‌اند، در اختیار کشاورز و باغدار قرار بگیرد.

الیاسی یکی از استراتژی‌های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی را توسعه کودهای ترکیبی و غیر شیمیایی عنوان کرد که نقش مهمی در افزایش کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی دارد و گفت: خوشبختانه با وجود مشکلات بسیار، توانستیم نزدیک به 90 درصد کودهای کشاورزی یارانه‌ای در استان را از تولیدات داخلی تأمین و توزیع کنیم.

الیاسی در پایان با تأکید بر اهمیت داخلی‌سازی تأمین و توزیع کودهای کشاورزی مورد مصرف بخش کشاورزی، گفت: این امر ضریب خوداتکایی و خودکفایی کشور را افزایش داده و در کنترل قیمت کودهای کشاورزی و نهایتاً محصولات کشاورزی بسیار مهم و مؤثر بوده که برگزاری این‌قبیل همایش‌ها، در جهت رسیدن به این هدف است.

 

شناسه خبر 70261