شناسه خبر:70271
1402/3/25 11:14:34

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام با بیان اینکه پیشرفت کلی پروژه پل صلواتی مهران 55 درصد است، گفت: تلاش می‌شود که این پروژه مهم تا اوایل مردادماه سال جاری تکمیل شده و زیر بار ترافیک برود.

سید زاهدین چشمه‌خاور، روز چهارشنبه در جریان بازدید رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از پل صلواتی مهران، اظهار کرد: تلاش خواهیم‌کرد تا این پروژه مهم تا اوایل مردادماه سال جاری تکمیل شده و زیر بار ترافیک برود.

وی با بیان اینکه تلاش پیمانکار مربوطه برای تکمیل این طرح مطلوب است، گفت: تاکنون اعتباری معادل 160 میلیارد ریال برای اجرای پروژه پل صلواتی هزینه شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام با اشاره به اینکه پیشرفت کلی پروژه پل صلواتی مهران 55 درصد است، افزود: هدف از اجرای این پروژه، رفع گره‌های ترافیکی و تسریع در تردد زوار در ایام اربعین حسینی است.

چشمه‌خاور افزود: افزایش هزینه‌های ساخت از دلایل تأخیر در اجرای این پل بزرگ بوده است، با بهره‌برداری از این پل و مسیر قبل و بعد آن، در اربعین سال جاری چند پیچ پرحادثه و گره ترافیکی در مسیر ایلام به مهران حذف خواهد شد.

وی با اشاره به دیگر پروژه‌های راهداری در مسیر جاده‌ایلام- مهران، گفت: عملیات اجرایی روکش آسفالت مسیر ایلام- مهران و بر عکس با اعتبار 152 میلیارد تومان در دست اجراست.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: این پروژه با حجم عملیات خاکبرداری 163 هزار و 500 مترمکعب، 41 هزار تن آسفالت و 30 دستگاه احداث ابنیه فنی در مدت 18 ماه توسط شرکت پشیمن کوه ایلام اجرایی و تکمیل خواهد شد.

چشمه‌خاور گفت: در حال حاضر روکش آسفالت راه‌های استان در مسیر ایلام- مهران و برعکس با اعتبار 152 میلیارد تومان در دست اجراست که پروژه سه راهی جندالله جزو همین پروژه است.

وی گفت: عملیات اجرایی نصب 20 هزار تابلو در مسیر ایلام- مهران انحام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام بیان کرد: قبل از ایام اربعین پیش رو در بخش‌های مختلف راهداری چون خط‌کشی، روکش آسفالت و نصب علائم در محورهای حمیل- ایلام- مهران و مسیر قلاجه- ایلام- مهران پروژه‌ها تکمیل و پایان خواهند یافت.

داریوش امانی، معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور برای بازدید از طرح‌های راهسازی مسیر ایلام به مهران صبح امروز وارد استان ایلام شده است.

 

شناسه خبر 70271