شناسه خبر:70338
1402/3/28 08:31:52

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: دو پارکینگ با ظرفیت یک‌هزار و 300 دستگاه خودرو در داخل محوطه فرودگاه شهدای همدان برای بدرقه‌کنندگان حجاج پیش‌بینی شده است.

سرهنگ فرخ جمالی روز شنبه افزود: با این وجود انتظار می‌رود برای پیشگیری از ترافیک تنها یک خودرو زائر خانه خدا را به فرودگاه منتقل و بدرقه کند.
وی ادامه داد: اعزام حجاج بیت‌الله‌الحرام به سرزمین وحی از یکشنبه 28 خردادماه آغاز می‌شود و نخستین پرواز از فرودگاه همدان به سمت عربستان ساعت هفت و 10 دقیقه صبح صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه تمهیدات ترافیک برای تسهیل در تردد زائران پیش‌بینی شده است، تأکید کرد: دو پارکینگ در داخل محوطه فرودگاه درنظر گرفته شده که بدرقه‌کنندگان می‌توانند از درب اصلی وارد حیاط فرودگاه شده و هنگام خروج هم از این در خارج شوند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان اظهار کرد: مسیر منتهی به نمایشگاه بین‌المللی نیز برای پارک وسایل نقلیه پیش‌بینی شده و شهروندان می‌توانند خودروی خود را در این مسیر ایمن پارک کنند.
سرهنگ جمالی گفت: به‌منظور پیشگیری از بروز گره‌های ترافیک و حوادث احتمالی، عوامل پلیس راهور اجازه توقف و پارک خودرو در حاشیه درب فرودگاه و میدان فرودگاه را نمی‌دهند.
وی افزود: رانندگانی که اقدام به پارک وسیله نقلیه در محل‌های ممنوعه می‌کنند، خودروی آن‌ها توسط جرثقیل به پارکینگ منتقل می‌شود.
سه هزار و 900 زائر سرزمین نزول قرآن از تاریخ 28 خردادماه امسال و در قالب 16 عملیات پروازی به مدت پنج روز از فرودگاه همدان به حج تمتع مشرف می‌شوند که حدود دو هزار و 700 نفر از حجاج اهل استان همدان و مابقی از استان کردستان هستند.

شناسه خبر 70338