شناسه خبر:70403
1402/3/29 08:45:42

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از سفر وزیر ارشاد به استان و حضور در جمع هنرمندان و شرکت در یادواره ملی شهدای بانه قدردانی کرد و گفت: این سفر که توسعه فرهنگی استان را به دنبال دارد مایه مباهات بود.

علی‌اصغر دریایی روز یکشنبه در نشست مجازی با خبرنگاران استان کردستان در سنندج اظهار کرد: کردستان مهد فرهنگ اصیل ایرانی و به فرموده رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) سرزمین هنر و فرهنگ در سپهر ایران زمین از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و حضور گرم و صمیمی وزیر فرهنگ و ارشاد در آخرین روزهای ماه خرداد مایه خوشحالی و نیکبختی برای مردمان سخت کوش استان کردستان به‌ویژه اصحاب فرهنگ و هنر شد.
وی افزود: وزیر فرهنگ در ابتدای ورودش به استان از نمایشگاه آثار گروهی هنرمندان عرصه خوشنویسی با حوصله بازدید کرد و از نزدیک با دغدغه‌ها و مسائل و توانمندی‌ها واستعدادهای ناب این عرصه مهم هنری ارتباط برقرار کرد که این حرکت نشان از فرهیختگی و پختگی وی و برنامه ریزان این وزارتخانه دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: وزیر فرهنگ و ارشاد در فاصله 12 هزار کیلومتری ایران اسلامی در کشور دوست و برادر، ونزوئلا در حال مذاکرات حساس و راهبردی بودند اما مردم و شهدای شهر بانه که توسط رژیم بعثی عراق در سال 1363 به خاک و خون کشیده شدند را فراموش نکردند و با افتخار در یادواره شهدای این شهر شرکت کردند.
دریایی با تقدیر از رسانه و خبرنگاران استان برای پوشش مناسب سفر وزیر یادآور شد: بدون شک اگر فرصت بود آقای وزیر از نزدیک به حرف‌های دل همه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه کردستان از نزدیک گوش می‌کرد و با سعه صدر همه مشکلات و توانمندی‌های اصحاب فرهنگ و هنر را پاس می‌داشتند.
وی یادآور شد: کردستان با همه ویژگی‌ها و توانمندی‌های فرهنگی، هنری، رسانه ای و قرآنی به حضور وزیر و معاونان وی نیاز مبرم دارد و امیدواریم در آینده نزدیک میزبان ایشان در همه شهرستان‌های تابعه استان نیز باشیم.

شناسه خبر 70403