شناسه خبر:70487
1402/3/31 09:19:48
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

تحقق جامعه اسلامی منوط به اقامه قسط و عدل است

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در این آیین گفت:برای داشتن جامعه اسلامی، اقامه قسط و عدل یک ضرورت است باید به حق هر دو طرف یعنی مردم و مسئولان توجه شود چرا که در این صورت جامعه به عدالت نزدیک می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی موثقی در گردهمایی منطقه‌ای ائمه جمعه کشور که با عنوان "عهد حضور" با حضور رئیس شورای ائمه جمعه کشور، دبیر شورای انقلاب فرهنگی و ائمه جمعه استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه و لرستان روز سه شنبه به میزبانی همدان برگزار شد. افزود: به گفته رهبر معظم انقلاب خاک همدان عارف‌پرور است اینجا سرزمین ملاحسین قلی همدانی است که نفس قدسی او 300 عارف را تربیت کرد.
این مقام مسئول افزود: همدان استان هشت هزار شهید است و امسال دومین کنگره ملی هشت هزار شهید در این استان برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: اینجا محل زندگی شیخ محمد بهاری به عنوان حکیم اصحاب بود و سرزمین بزرگانی نظیر ملاعلی معصومی همدانی و شهید مدنی است که برای اعتلای کلمه الله تلاش کردند.
امام جمعه همدان گفت: شبکه امامت، در مسیر توصیه‌های امیرالمومنین (ع) حرکت می‌کند همانگونه که در نهج‌البلاغه بر حق مردم بر مسئولان و بالعکس تاکید شده است.
حجت الاسلام و المسلمین شعبانی افزود: برای داشتن جامعه اسلامی، اقامه قسط و عدل یک ضرورت است باید به حق هر دو طرف یعنی مردم و مسئولان توجه شود چرا که در این صورت جامعه به عدالت نزدیک می‌شود.
وی اضافه کرد: شبکه نورانی امامت خود را مکلف می‌داند در راستای تحقق عدالت تلاش کند و در حوزه مطالبه گری و امیدآفرینی با استفاده از تریبون نماز جمعه علاوه بر نقد نسبت به دفاع از عملکرد مسئولان تلاش می‌کند.
امام جمعه همدان بیان کرد: شبکه امامت خود را حق‌مدار و خود را وابسته به جریان حق می‌داند و برای ماندن حق تلاش می‌کند چراکه این تریبون‌های حق‌مدار، زمینه‌ساز اعتلای اسلام است.
استاندار همدان گفت: دشمن دنبال ایجاد دو و چند قطبی در عرصه انتخابات است و در ابعاد مختلف آن شامل مشارکت، سلامت، امنیت و حتی رقابت است که باید با هوشیاری و مراقبت‌های لازم در این راستا صورت گیرد.
علیرضا قاسمی فرزاد بیان کرد: نقش نمایندگان ولی‌فقیه و ائمه‌جمعه در شهرستان‌های مختلف کشور به عنوان پدران معنوی در این راستا بسیار تعیین‌کننده است و آن‌ها می‌توانند از بروز چند قطبی در جریان انتخابات جلوگیری کنند.
وی یادآور شد: این همدلی و وحدت و انسجام میان ارکان نظام و اعضای شورای تامین و نماینده ولی فقیه در استان همدان به گونه ای شایسته حاکم است و همه تدابیر و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
استاندار همدان اظهار کرد: دولت سیزدهم رویکرد انقلابی و جهادی در عرصه‌های مختلف دارد به گونه ای که حدود 2 سال از آغاز فعالیت این دولت شاهد اثرات ارزشمند خدمات و اقدام‌های موثر در حوزه‌های مختلف در این استان هستیم.
قاسمی فرزاد ادامه داد: گره‌های کهنه و کور استان که بیش از 2 دهه باقیمانده بود همچون مشکل تامین آب، اشتغال، مسکن و رونق تولید یک به یک در حال گشودن است.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران و حرکت امید بخش امام راحل(ره) تحول در ساختار، عرصه سیاست و حکومت ایجاد کرد، افزود: امام راحل بعد از 14 قرن و بعد از حکومت امیرالمومنین علی (ع) حکومتی متفاوت از همه دولت‌ها و حکومت‌ها برپا کرد.
استاندار همدان یادآوری کرد: تمامی حکومت‌ها و دولت‌ها بر پایه ظلم و جور بنا شد و سردمداران این حکومت‌ها از مبانی دینی و اعتقادی بی بهره بودند اما امام راحل این رویه و ساختار را متحول کرد و ایشان به عنوان پاک ترین و زاهد ترین فرد در راس امور و حکومت دینی قرار گرفت.
وی افزود: 1400 سال بعد از حکومت امیرالمومنین علی (ع) تاکنون تمامی طاغوت‌ها علیه حکومت دینی تلاش کردند و تمام مبانی و نقشه خود را به کار گرفتند که علما از عرصه و صحنه سیاست دور کنند اما نفس قدسی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی این ساختار را شکست.
استاندار همدان تاکید کرد: امروز بعد از 44 سال این میراث گرانبها در دست و اختیار ما است که باید آن را به خوبی حفظ و حراست کرده و به دست آیندگان سپرد.
قاسمی فرزاد اظهار داشت: جایگاه ائمه جمعه به ویژه نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها در این باره بسیار خطیر و حساس است چرا که ائمه جمعه پناهگاه اصلی مردم هستند.
وی تاکید کرد: همه باید مراقبت کنند اعتمادی که بعد از 1400 سال به این گروه از بندگان خاص خدا شده حفظ شود البته در سایه این حکومت الهی بسیاری از وابستگی‌ها و دلبستگی‌ها کنار گذاشته شده است.
مقام ارشد اجرایی در استان همدان گفت: در هر دوره، عصر و نسلی سلائق مختلفی وجود داشته و همچنان وجود دارد و البته سلایق نسل جدید با گذشتگان متفاوت است اما آنچه مهم است اینکه با وجود سلایق گوناگون اما رنگ و بوی دینی، اعتقادی و مکتبی حفظ شده است و البته این تکلیف ما است که چارچوبی تعریف کنیم که در آن ضعف نباشد.
قاسمی فرزاد اظهار کرد: 44 سال گذشته شاهد رشد و تعالی کشور در ابعاد مختلف بودیم و دشمنان با کینه‌توزی دنبال سیاه‌نمایی، نادیده گرفتن و کمرنگ کردن این پیشرفت‌ها بوده‌اند و اوج این دشمنی آن‌ها در سال 1401 و در اقدامات ترکیبی آشکار شد و این دسیسه‌ها همچنان ادامه دارد.
وی افزود: قدرت بازدارندگی ایران در عرصه نظامی به ویژه در چند سال اخیر بی نظیر است و این قدرت موجب شده که دشمن سر تسلیم مقابل این ملت فرود آورد.

شناسه خبر 70487