شناسه خبر:70548
1402/4/1 08:58:00

سپهرغرب، گروه خبر: دادستان کرمانشاه گفت: کرمانشاه نهمین شهر پر جمعیت ایران است، اما در جرائم رتبه بسیار پایین و خوبی داریم که این آمار مستند است، البته منکر وقوع جرم نیستیم.

شهرام کرمی در نشست خبری که به‌مناسبت هفته قوه قضاییه در سالن جلسات دادگستری برگزار شد، اظهار کرد: در سال 1401 تعداد 322 نفر به ضابطین قضایی ما اضافه شده است و کارت شناسایی دریافت کرده‌اند.
وی با بیان اینکه آموزش ضابطین امر مهمی است، افزود: در این راستا سال گذشته 1500 نفر و در سه ماه اول سال نیز 500 نفر آموزش دیده‌اند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه تصریح کرد: بازدید از دادسراهای بخش در سال 1401 تعداد 24 مورد بوده که نقاط ضعیف و قوت شناسایی و اعلام شده است.
کرمی با بیان اینکه در بحث حقوق عامه نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است، گفت: مشکلات و مسائل اقتصادی حاکم بر جامعه فقط مختص کرمانشاه نیست بلکه در کل کشور وجود دارد، اما نکته‌ای که باید دقت شود، اصل تفکیک قواست و ما حق ورود به امور اجرایی نداریم.
وی ادامه داد: اما در بحث ترک فعل اگر مواردی باشد که بوده است، تحت تعقیب قرار خواهند گرفت و سازمان بازرسی نظارت دقیقی دارد و هرجا به تخلفی برخورد کرد به دادستان اعلام می‌کند تا سیر مراحل بعدی صورت گیرد.
دادستان کرمانشاه در ادامه به بحث دارو اشاره کرد و گفت: طی چند وقت اخیر در کشور کمبود دارو وجود داشته اما در کرمانشاه بیشتر، لذا بررسی کردیم شخصی دارو را خارج و به نرخ آزاد به فروش می‌رسانده که کیفر خواست آن صادر شده است.
  مسؤولان بیمارستان امام رضا(ع) در بحث سرقت کوتاهی داشته‌اند
سرقتی ترسناک‌تر از قتل عمد در کرمانشاه
موضوع سرقت بیمارستان امام رضا (ع)، مبحث دیگری بود که کرمی به آن اشاره و بیان کرد: این سرقت طی چند مرحله صورت گرفته که تمامی سارقان و مالخران بازداشت شده اند.
وی با بیان اینکه مسولین درمان و بیمارستان نیز کوتاهی داشته‌اند، گفت: لذا این افراد احضار و برای آنان قرار صادر شده است و اگر سازمان بازرسی تشخیص دهد کوتاهی بوده است کیفر خواست نیز صادر خواهد شد.
دادستان کرمانشاه در پایان با بیان اینکه جرم در طول تاریخ بوده است، تاکید کرد: کرمانشاه نهمین شهر پر جمعیت ایران است اما در جرائم رتبه بسیار پایین و خوبی داریم که این آمار مستند است، منکر وقوع جرم نیز نیستیم اما همه بخصوص اصحاب رسانه باید کمک کنند تا مشکلات رفع شود.

شناسه خبر 70548