شناسه خبر:70603
1402/4/3 09:32:04

سپهرغرب، گروه خبر: امام جمعه همدان گفت: وحدت میدان و دیپلماسی توانسته گره‌های بزرگی را باز کند که مردم انتظار دارند گشایش‌های سیاسی به گشایش‌های اقتصادی نیز منجر شود.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران با گرامیداشت یاد و خاطر شهید بهشتی اظهار کرد: در مبارزه با فساد که رویکرد قوه قضائیه است و از دوره‌های گذشته شروع شده، نباید مردم حس کنند بین عموم مردم و برخی از مسئولان و نهادها تفاوت وجود دارد بنابراین مبارزه با فساد باید در همه رده‌ها یکسان باشد.
وی با اشاره به اینکه برخورد قاطع با مفسد می‌تواند تامین‌کننده امنیت روانی جامعه باشد افزود: ممکن است امروز در بخش‌های مختلف با رانت‌خواری مواجه شویم و بخشی از ویژه‌خوارها و رانت‌خوارها در بخش‌های مختلف اقتصاد حضور داشته باشند که برخورد با آنها اعتماد جامعه را برمی‌انگیزند و اقتدار قوه قضاییه را تقویت می‌کند.
امام جمعه همدان با بیان اینکه گاهی از موارد با فسادهای پیچیده مواجه می‌شویم که ممکن است پشتیبان‌های قانونی داشته باشد تصریح کرد: گاهی برخی از ساختارها که قانونی هم هست مشکلاتی ایجاد می‌کند و این موارد است که باید ورود جدی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه در مبارزه با فساد نیاز به سرعت عمل و اطلاع‌رسانی به مردم نیاز است ادامه داد: اگر ثابت شد فردی متهم است برخورد قاطع صورت گیرد و اگر فردی به عنوان متهم معرفی و سپس در روند رسیدگی مشخص شد که بیگناه است از ابتدا نباید اطلاع رسانی شود.
حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با بیان اینکه برخی از مواقع پرونده‌ای مطرح می‌شود و مردم منتظر نتیجه هستند، اطلاع رسانی شود خاطرنشان کرد: در برخورد با مردم شرح صدر و تواضع با مردم نیاز است و منشور اخلاقی قوه قضائیه مورد انتظار است.
وی با اشاره به اینکه مردم در نظام اسلامی مافوق حساب می‌شوند گفت: در نظام اسلامی مردم ارباب رجوع هستند پس باید تواضع کرد و باید از افراد متدین تشکر کرد اما باید این رویکرد عمومی باشد.
امام جمعه همدان در ادامه به حمله پلیس آلبانی به مقر منافقین و اجازه ندادن پلیس فرانسه به برگزاری گردهمایی سالانه این گروه اشاره کرد و افزود: در 30 خرداد 1360 منافقین به صورت رسمی وارد مبارزه مسلحانه شدند و دست به اسلحه بردند و در جریان جنگ تحمیلی با صدام همکاری کردند و 17 هزار هموطن و شهروند معمولی از کودک تا بزرگسال را به شهادت رساندند.
وی با اشاره به اینکه شهید بهشتی، باهنر و رجایی را منافقین به شهادت رساندند تصریح کرد: از سال 60 تاکنون هر زمان که در کشور اغتشاشی وجود داشته، رد پای این سازمان وجود داشته باشد و امروز به چه صورت و وضعیتی دچار شدند و اتفاق امروز نشاندهنده قدرت تلفیق میدان و دیپلماسی است.
حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با اشاره به اینکه نباید از قدرت میدان غفلت کرد افزود: به خاطر موشک هایپرسونیک هست که صدای دیپلماسی ما که ابزاری برای تحقق منافع ملی است، شنیده می‌شود و میدان می‌تواند کمک کند.
وی تصریح کرد: این اتفاقات نشان می‌دهد که غرب از براندازها قطع امید کردند چراکه گروه نفاق ابزار دست غربی‌هاست و 42 سال است که به دنبال ضربه زدن به جمهوری بودند.
امام جمعه همدان با اشاره به اینکه غربی‌ها به دنبال انزوای جمهوری اسلامی است ادامه داد: نگاه دنیا به جمهوری اسلامی تغییر یافته و ایران به ریاست مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل انتخاب شد و در حالی که می‌خواستند صدای جمهوری اسلامی در دنیا شنیده نشود اما امروز می‌بینید تعاملات ما با چین، عربستان، آمریکای لاتین و کشورهای منطقه و کشورهای آفریقایی برقرار است.
وی با اشاره به اینکه امروز کشور ما به عنوان نایب رئیس مجمع عمومی سازمان ملل انتخاب شد خاطرنشان کرد: کشور ایران به عنوان گزارشگر کمیته خلع سلاح انتخاب شده و همه اینها قدرت میدان، قدرت مردم و دیپلماسی است.
حجت الاسلام و المسلمین شعبانی گفت: آنجا که مردم حضور داشتند و دولت پرکار بوده است و سیاست خارجی و برنامه دولت قابل توجه است ما موفق هستیم‌.
وی با بیان اینکه رویکرد سیاست خارجی دولت قابل تقدیر است اظهار کرد: تعاملات با کشورهای منطقه و تغییر رویکرد ما باعث شد ما موفق شویم و امیدواریم این اتفاقات به بهبود وضعیت اقتصادی منجر شود.
ادامه مطلب را در سایت روزنامه سپهرغرب به نشانی  مطالعه کنید.

شناسه خبر 70603