شناسه خبر:70616
1402/4/4 08:23:39

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر کل راهداری و حمل و نقل استان مرکزی گفت: در سه ماهه نخست امسال نزدیک به 73 میلیون تردد در راه‌های استان به ثبت رسید.

مهرداد جهانی اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال، نزدیک به 73 میلیون انواع وسیله نقلیه از جاده‌های استان مرکزی عبور کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک درصد رشد داشته است.
وی از ثبت 72 میلیون و 901 هزار و 572 تردد توسط 70 دستگاه سامانه ترددشمار برخط منصوب در محورهای شریانی استان، طی سه ماهه نخست امسال در محورهای مواصلاتی استان مرکزی خبر داد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل استان مرکزی افزود: تردد خودروهای عبوری از جاده‌های استان مرکزی در بهار امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد یک درصدی همراه بوده است.
جهانی بیان کرد: 18 درصد از ترددهای ثبت شده مربوط به وسایل نقلیه سنگین و نیم درصد مربوط به ناوگان اتوبوس‌های بین شهری بوده است.
به گفته وی 14 میلیون و 807 هزار و 279 وسیله نقلیه به استان وارد و 14 میلیون و 583 هزار و 183 وسیله نقلیه از استان خارج شده اند که موجب تثبیت جایگاه سوم راه‌های استان مرکزی در ترددهای بین استانی در سطح کشور شده است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش تعداد دوربین‌های ثبت تخلف سرعت به 86 سامانه فعال در جاده‌های شریانی و اصلی استان، میانگین سرعت خودروهای عبوری در مقایسه با سال گذشته چهار کیلومتر بر ساعت کاهش داشته است.
وی تصریح کرد: سرعت متوسط تردد در سه ماهه نخست امسال برابر با 85 کیلومتر بر ساعت بوده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته برابر با 89 کیلومتر بر ساعت بوده است.
به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، آزادراه «ساوه- تهران» در محدوده رودشور، بزرگراه «اراک- شازند» و بزرگراه «اراک- سلفچگان» سه محور پرتردد استان مرکزی در سه ماهه نخست امسال بوده است.
استان مرکزی دارای 6 هزار و 450 کیلومتر انواع راه اصلی، فرعی، روستایی، شریانی، آزادراه و بزرگراه است که بطور میانگین روزانه حدود 800 هزار تردد در آن‌ها انجام می‌شود.

شناسه خبر 70616