شناسه خبر:70632
1402/4/4 08:43:32
هشدار بازرس کل کردستان به دستگاه‌های اجرایی:

اراضی مازاد بر نیاز سریعتر به نهضت ملی مسکن واگذار شود

سپهرغرب، گروه خبر: بازرس کل کردستان به دستگاه‌های اجرایی هشدار داد سریعتر اراضی مازاد بر نیازشان را به طرح نهضت ملی مسکن واگذار کنند، در غیر اینصورت، قرار ترک فعل آن‌ها به محاکم قضائی اعلام می‌شود.

عیسی هواسی روز شنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: اراضی فاقد اقدام را در سنندج شناسایی کردیم و برخی دستگاه‌ها به بهانه‌هایی حاضر نیستند آن را در اختیار نهضت ملی مسکن قرار دهند که برخورد قهری خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه از نحوه اجرای قانون راضی نیستیم چون تکالیف دستگاه‌های اجرایی به طور کامل در سال گذشته انجام نشده است، افزود: سال گذشته در حوزه ترک فعل مدیران، 78 مورد اقدام نظارتی و گزارش هشداری تهیه کردیم.
بازرس کل کردستان ادامه داد: در سال‌های قبل بیشتر دنبال نواقص در دستگاه اجرایی بودیم اما اکنون صیانت از مدیران انقلابی، جهادی و تشویق آنان نیز در دستور کار است.
هواسی با بیان اینکه سند تحول و تعالی قوه قضائی راهبردی‌ترین اسنادی است که در مجموعه نظام قضائی پیاده شده است، افزود: احیای حقوق عامه، پیشگیری از وقوع از جرم، مقابله با ترک فعل مدیران و حمایت از حقوق اشخاص ازجمله مأموریت‌های بازرسی است.
وی به فراهم‌سازی بسته الکترونیک و ضرورت در اختیار قرار دادن سامانه‌های مربوط به بازرسی استان اشاره کرد و افزود: بخش عمده‌ای از سامانه، در اختیار ما گذاشته شده است و باید نظارت‌ها از سنتی به الکترونیکی ارتقا یابد.
بازرس کل کردستان بر ضرورت تقویت سمن‌ها و گزارشگران فساد تأکید کرد و گفت: مردم و سمن‌ها می‌توانند از طریق سامانه 136.ir تخلفات و شکایات از دستگاه‌ها را گزارش دهند که قابلیت رصد و پیگیری از طریق شاکی را دارد.
هواسی به انجام پنج مورد بازرسی سرزده در سه ماه اخیر توسط اداره کل بازرسی استان از دستگاه‌های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: در بحث خانواده و جوانی جمعیت نیز، سرعت در پرداخت تسهیلات ازدواج ضروری است و این موضوع به طور خاص کنترل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه 13 هزار نفر در صف دریافت تسهیلات ازدواج هستند، اضافه کرد: بانک‌ها باید تا 20 شهریور این تسهیلات را پرداخت کنند و نباید از آن سرپیچی کنند.
**تشکیل 16 هزار فقره پرونده ساخت‌ و ساز غیرمجاز
بازرس کل کردستان به تغییر کاربری اراضی کشاورزی اشاره و اظهار کرد: در دو سال اخیر 16 هزار پرونده ساخت و ساز غیرمجاز تشکیل شد که 86 درصد منجر به صدور مجوز جریمه شد و 14 درصد هم تخریب شد که از این رقم، سه درصد آن اجرا شد.
هواسی به صدور حکم تخلف برای 30 متهم از مدیران دستگاه‌های مختلف در سال گذشته اشاره کرد و گفت: برای 60 نفر هم حکم انتظامی و تعقیبی صادر شد.
بازگشت 600 میلیارد تومان حقوق دولتی و معادن به خزانه، جلوگیری از ورود 137 تاتکر آلاینده هوا به کشور و تأکید بر پرداخت تسهیلات تبصره 16 توسط بانک‌ها تا شهریور ماه از دیگر مواردی بود که بازرس کل استان کردستان بر آن تأکید داشت.

شناسه خبر 70632