شناسه خبر:70685
1402/4/5 08:46:25
با حضور استاندار کردستان؛

طرح تابستانه مهارت در کردستان آغاز شد

سپهرغرب، گروه خبر: طرح تابستانه مهارت در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان کردستان روز یکشنبه با حضور استاندار در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید ورمقانی سنندج آغاز شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان در آغاز اجرای طرح تابستانه مهارت و بازدید استاندار از واحدها و کارگاه‌های آموزشی مرکز فنی و حرفه ای شهید ورمقانی سنندج اظهار کرد: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان با ارائه آموزش‌های کسب و کار و هدایت شغلی متناسب با نیاز بازار کار در قالب مدرسه تابستانه مهارت انجام می‌شود.
فردین وکیلی اضافه کرد: طرح تابستانه مهارت به منظور ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی استعدادهای مهارتی دانش‌آموزان و کمک به هدایت تحصیلی آنها، کمک به خلاقیت، نوآوری و رشد مهارت‌های کسب و کار در دانش‌آموزان و ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی استعدادهای مهارتی بازماندگان از تحصیل و کمک به هدایت تحصیلی و شغلی آنها به اجرا در می‌آید.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کردستان ادامه داد: استعداد سنجی، رغبت سنجی و سنجش تیپ شخصیتی، تعیین بهترین شغل متناسب با ویژگی‌های فردی متقاضی، معرفی ظرفیت‌های اشتغال موجود در جامعه مشاغل آینده، آموزش مهارت‌های نرم و مهارت‌های فنی و حرفه ای از دیگر اهداف برگزاری این طرح است.
جامعه هدف طرح تابستانه مهارت ‌دانش‌آموزان و بازماندگان از تحصیل سنین 12 تا 18 سال است که از سنین 12 تا 15سال با عنوان مهارت‌آموز و سنین 15 تا 18 سال تحت عنوان کارآموز آموزش‌های مهارتی را کسب می‌کنند و آموزش‌های ارائه شده در این طرح هم به طور رایگان خواهد بود.

شناسه خبر 70685