شناسه خبر:70734
1402/4/6 08:42:26

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس هیئت مدیره مجتمع تولیدی الیاف مصنوعی (ساینا) در دلیجان گفت: 28 کشور اروپایی و آسیایی از جمله ژاپن، چین، آلمان، ایتالیا و بلژیک هدف محصولات تیشو، منسوجات شیشه و انواع مت سوزنی این واحد تولید ی است.

بهروز محمدی افزود: برقراری روابط با عربستان در نتیجه دیپلماسی قوی دولت سیزدهم افق جدیدی برای صادرات به این کشور است.
وی بیان کرد: دستیابی به صادرات 100 میلیون دلاری در این واحد تولیدی هدفگذاری شده است و تنها راه مهار تورم، رشد تولید و افزایش صادرات است.
رئیس هیئت مدیره مجتمع تولیدی الیاف مصنوعی (ساینا) در دلیجان، با اشاره به پرهیز از نگاه کالا محور در صادرات، تأکید کرد: این مجتمع تولید کننده و صادر کننده دانش نیز است، چراکه صادرات دانش، ارزش افزوده بیشتری دارد.
محمدی اظهار کرد: سه واحد تولیدی از این مجتمع به عنوان صادرکنندگان برتر استان مرکزی در زمینه‌های صادرات پلی استر و الیاف شیشه است.
وی، رشد میزان صادرات، تنوع سبد کالای صادراتی با بالاترین کیفیت و افزایش بازارهای هدف در کشورهای مختلف را از عوامل مهم موفقیت واحدهای زیرمجموعه این مجتمع در صادرات بیان کرد.
دلیجان در نوار جنوبی استان مرکزی واقع است و با فعالیت 337 واحد تولیدی، یکی از قطب‌های مهم صنعتی در بخش عایق رطوبتی، سنگبری، فرآوری معدن، منسوجات و شیمیایی است.
این واحدهای صنعتی با 13 هزار و 819 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ایجاد شده‌اند و تاکنون برای هشت هزار و 597 نفر اشتغال ایجاد کردند.

شناسه خبر 70734