شناسه خبر:70868
1402/4/11 08:59:35

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار نهاوند گفت: سیاست دولت سیزدهم احیای واحدهای تولیدی و رفع موانع موجود است تا چرخ تولید به گردش درآید.

ضرغام احمدوند در جلسه‌ای که با حضور نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی، فرمانده سپاه نهاوند و تولیدکنندگان برگزار شد و طی آن مشکلات ‌تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی در نشست قرارگاه صنعتی خاتم‌الانبیا مورد بررسی قرار گفت، اظهار کرد: سیاست دولت سیزدهم در راستای احیای واحدهای تولیدی و رفع موانع موجود است تا با فعال کردن آن‌ها، چرخ تولید به گردش درآید.
احمدوند گفت: ادارات مسئول در این زمینه باید مشکلات تک‌تک واحدهای تولیدی را مورد بررسی قرار داده و درصورت نداشتن مشکلات جدی، نسبت به رفع سریع و فوری آن‌ها اقدام کنند.
فرمانده سپاه نهاوند نیز اذعان کرد: این قرارگاه در راستای تحقق شعارهای محوری سال که از سوی مقام معظم رهبری اعلام می‌شود، پیگیر مشکلات واحدهای صنعتی شهرستان برای فعال کردن آن‌ها است.
علی مختاری افزود: در این زمینه مشکلات 20 واحد تولیدی توسط قرارگاه صنعتی خاتم‌الانبیا شناسایی شده که با حضور دستگاه‌های مسئول مورد بررسی قرار می‌گیرد.
نماینده نهاوند در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: همه ما باید کمک کنیم مشکلات تولیدکنندگان برطرف شود تا آن‌ها بتوانند واحدهای خود را فعال‌تر یا احیا کنند.
علیرضا شهبازی افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات امروز کشور معضل بیکاری بوده که بسیاری از خانواده‌ها را درگیر خود کرده است.
وی افزود: با توجه به اینکه تولیدکنندگان سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی هستند، باید موانع سر راهشان را برطرف کرده و آنان را مورد حمایت قرار دهیم.
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: درصدد هستیم که با توجه به سفر قریب‌الوقوع معاون بنیاد برکت به نهاوند، از محل منابع این نهاد حمایت‌های لازم مالی را از آنان به عمل آوریم.
وی با اشاره به اینکه در شهرک صنعتی نهاوند افرادی هستند که در گذشته زمین برای ایجاد کارگاه تولیدی تحویل گرفته‌اند اما سال‌ها است که زمین رها شده، افزود: از مسئولین ذی‌ربط درخواست می‌کنیم وضعیت آن‌ها را مطابق قانون تعیین تکلیف کنند.
قابل ذکر است عمده‌ترین مشکلات مطرح‌شده از سوی تولیدکنندگان درخواست تسهیلات بانکی برای توسعه واحدهای تولیدی، وجود مسائلی مانند وضعیت بهداشتی نامطلوب و نبود امنیت برای حفاظت از اموال موجود در واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی نهاوند، درخواست امهال وام بانکی، تغییر وثیقه بانکی و تعیین تکلیف وضعیت زمین‌های بی‌استفاده در شهرک صنعتی بود.

شناسه خبر 70868