شناسه خبر:70870
1402/4/11 09:04:47

سپهرغرب، گروه خبر: دادستان ملایر از مقابله با تغییر کاربری 82 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان خبر داد.

محمد رحیمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از برنامه‌های دادستانی مقابله با زمین‌خواری و ساخت‌وسازهای غیر مجاز به‌منظور حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی است.
وی افزود: در یک‌سال اخیر در زمینه مقابله با تغییر کاربری غیر مجاز و با توجه به اعمال تبصره دو ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی با حضور بنده 220 مورد عملیات آزادسازی (در حدود 82 هکتار) در شهرستان اجرا شد.
دادستان ملایر گفت: صدور قرارهای تأمین کیفری مناسب در جرایم مهم به‌عنوان ابزار دادسرا در برخورد اولیه و قاطع با مجرمان، تأثیر بسزایی در کاهش ارتکاب این‌گونه جرایم دارد؛ به‌طوری که تشدید برخورد قاطعانه با جرایم خشن ازجمله نزاع منتهی به قتل، سرقت‌های مسلحانه و مقرون به آزار و قدرت‌نمایی و جرح با انواع سلام گرم و سرد، منجر به کاهش محسوس جرایم مشابه در شهرستان شده است.
وی با بیان اینکه در مبانی دینی ما به مسئله ترجیح گذشت و بخشش بر انتقام و قصاص تأکید بسیار شده، عنوان کرد: در یک‌سال اخیر سه محکوم به قصاص با رایزنی‌های انجام‌شده و گرفتن رضایت از اولیای دم، از اعدام نجات یافتند و به زندگی بازگشتند.
رحیمی با بیان اینکه در ملاقات مردمی نیز ماهانه پاسخگوی 200 نفر از همشهریان هستیم، افزود: ملاقات عمومی روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته به مدت سه ساعت برای هر روز برنامه‌ریزی شده و برای حل مشکلات به‌طور حضوری و تلفنی، پیگیری و در همان جلسه اقدام می‌شود.
   رفع تصرف از 7500 متر مربع از اراضی ملی و منابع طبیعی
دادستان نهاوند نیز گفت: با پیگیری‌های این دادستانی برای حفظ حقوق بیت‌المال در عرصه منابع طبیعی در یک‌سال اخیر، هفت هزار و 500 متر مربع زمین به ارزش 69 میلیارد و 300 میلیون تومان، رفع تصرف شده است.
عباس آزادبخت افزود: با تشکیل پرونده برای 19 فقره ساخت‌وساز غیر مجاز نیز درنهایت با صدور حکم قضائی، 12 هکتار آزاد شد.
وی اعلام کرد: به‌منظور جلوگیری از تنش‌های آبی، 88 حلقه چاه آب غیر مجاز در سه سال اخیر مسدود شده است.

شناسه خبر 70870