شناسه خبر:70885
1402/4/11 09:35:21

سپهرغرب، گروه خبر: در حالی شهرداری کرمانشاه زود به زود از تحقق وعده‌های جدید دم می‌زند که پرچالش‌ترین وعده آن در بحث روان‌سازی حمل و نقل شهری یعنی تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه (نفت) که باید اول تیرماه امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفت محقق نشده است.

اگر این‌روزها گذری به میدا سپاه (نفت) شهر کرمانشاه زده باشید با وضعیت ترافیک شدیدی در این میدان اصلی و پررفت و آمد شهر مواجه می‌شوید که در این گرمای تابستان برای شهروندی که هر روز باید در این مسیر حداقل یک یا 2 بار رفت و آمد کند بسیار آزاردهنده شده است.
معضل ناگشودنی و گره ترافیک این میدان این روزها در حالی موجبات نارضایتی شدید شهروندان را مجددا بوجود آورده است که مدیریت شهری چشم و گوش خود را بر این معضل همچنان بسته است!
شهرداری کرمانشاه بارها در سال گذشته در حضور رسانه‌ها و خبرنگاران اعلام کرده بود که قادر است با شرایط موجود، این طرح را ظرف چند ماه آینده به اتمام رسانده و یک رکورد در زمان اجرای طرح‌های عمرانی بجای گذارد ولی آنچه که از شواهد پیداست این طرح ظاهرا رکورد بیشتر زمان برای اجرای یک طرح عمرانی در کشور را نصیب خود خواهد کرد.
نکته جالب در زمینه اجرای این طرح نصب یک تابلوی روزشمار به تاریخ نخست تیرماه سال 1402 در محل اجرای این پروژه بود که از همان روزهای نخستین نصب آن و کندی اجرای آن برهمگان پیدا بود که در موعد مقرر به اتمام نخواهد رسید.
بالاخره روزها و ماه‌ها پشت سرهم سپری شد و حرکت لاک‌پشتی مجریان طرح باعث شد اکنون که حتی 10 روز از وعده داده شده زمان سپری می‌شود پیشرفت فیزیکی این طرح حتی به 70 درصد نیز نرسد.
هم اکنون تابلوی روز شمار این طرح نیز بیش از 2 ماه است خاموش شده و شهرداری کرمانشاه حتی به خود زحمت نداده است که حداقل این تابلو را از این محل جابجا کند انگار قرار است دوباره وعده ای دیگر توسط شهرداری برای تداوم این طرح داده شود.
با وجود آنکه شهردار کرمانشاه در مصاحبه‌های مختلف، مردم را به صبوری در اجرای این طرح دعوت کرده است ولی هر شهروندی با گذر از کنار آن به راحتی به این نکته پی می‌برد که با این وضعیت نامنسجم و کند در اجرای این طرح، حالا حالاها باید صبوری پیشه کنند.
عملیات عمرانی در این میدان اصلی شهر که با کشیدن دیواره‌های فلزی از مدت‌های مدیدی آغاز شده است و همچنان ادامه دارد هم اینک این نقطه را به یکی از پرترافیک‌ترین نقاط این شهر تبدیل کرده است به طوری که عبور از این میدان، نیم ساعت تا 45 دقیقه از وقت شما را خواهد گرفت.
نبود فرصت‌شناسی و مطالعه دقیق درباره پروژه‌های شهری و نبود یک انسجام خاص در اجرای آن با انتخاب پیمانکارانی که صلاحیت اجرای چنین طرح‌هایی را ندارند شاید یکی از اصلی‌ترین مشکلات این حوزه در شهر کرمانشاه است مشکلی که سال‌های سال است مردم این شهر را رنج می‌دهد و جالب آنکه کسی از مدیران شهری نیز جوابگوی آن نیست.
یکی دیگر از جدیدترین ابتکارات مدیریت شهری در کرمانشاه که به گفته شهروندان از آن می‌توان به عنوان یک دسته گل جدید در مبلمان شهری نام برد سنگفرش کردن میدان شهرداری است.
طرحی که حتی کم اطلاع ترین شهروندان نیز با نگاهی به آن متوجه می‌شوند که اصلا نیازی به اجرای آن نبود زیرا آسفالت و یا سنگفرش کردن این میدان هیچ مزیتی و سودی نمی تواند عاید شهروندان کند و نه تنها به لحاظ بصری زیبایی خاصی ندارد بلکه در طولانی مدت موجب تخریب سنگفرش‌ها شده و دوباره نیاز به تعمیرات طولانی مدت خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، این طرح نیز به غیر از آنکه حدود 2 ماه است جدای از هزینه‌های سرسام آور آن که می‌توانست در دیگر نقاط شهر هزینه شود تنها موجب ترافیک شدید در این منطقه پرازدحام شهر شده و زمینه آزار و ناراحتی شهروندان و به خصوص رانندگان را فراهم کرده است.
مردم با دیدن اجرای چنین طرح‌های شهری در کرمانشاه که عنوان کلانشهر را نیز یدک می‌کشد برایشان این سوال پیش می‌آید که آیا واقعا هیچ نهاد نظارتی و بازرسی وجود ندارد که از برباد رفتن این چنینی بیت المال جلوگیری کند؟

شناسه خبر 70885