شناسه خبر:70924
1402/4/12 09:03:52

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: اولین پذیره‌نویسی پروژه سهامی عام (پروژه بیواتانول کرمانشاه) در بورس با 3.5 هزار میلیارد تومان طی روزهای آینده به صورت رسمی در تهران با حضور مسؤولان ملی و استانی در تهران انجام خواهد شد.

عبدالوحید محمدی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برای تأمین مالی طرح و پروژه‌ها راه‌های مختلفی استفاده می‌شود.
وی ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری‌های فراوانی که صورت گرفت پروژه بیواتانول به عنوان اولین طرح ـ پروژه در سطح کشور در بورس پذیرفته و تأمین مالی می‌شود.
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه تصریح کرد: پروژه بیواتانول اولین طرح- پروژه کشور است که به صورت مستقیم از طریق بورس تأمین مالی می‌شود، البته داریم طرح‌هایی در کشور که از طریق صندوق‌های تأمین مالی در بورس تأمین مالی شده اما استان کرمانشاه برای اولین‌بار در سطح کشور به عنوان خط‌شکن این اقدام را انجام داد و طرح- پروژه‌ای (یک پروژه سهامی عام) را به صورت مستقیم از طریق خود بورس تهران تأمین مالی کرده است.
وی تأمین مالی این پروژه را 3 هزار و 500 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تأمین مالی از طریق جذب تسهیلات خواهد بود. این اتفاق خوب گردش مالی اولین بار در سطح کشور در کرمانشاه اتفاق افتاده و در روزهای آینده به صورت رسمی در تهران با حضور مسؤولان ملی و استانی پذیره‌نویسی سهام بیواتانول کرمانشاه انجام خواهد شد.
به گفته این مسؤول، وقتی واحدی در استان بورسی می‌شود به این طریق سرمایه‌ای که در کشور وجود دارد به سمت کرمانشاه می‌آید.
محمدی با بیان اینکه خبر خوب بورسی در راه است، خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته شرایط برای ورود یکی از شرکت بزرگ کرمانشاه به بورس فراهم شده و مراحل نهایی بورسی شدن را در حال طی کردن است.

شناسه خبر 70924