شناسه خبر:70942
1402/4/12 09:43:41

سپهرغرب، گروه ورزشی: مسئول کمیته آموزش هیئت ورزش‌های همگانی و هیئت آمادگی جسمانی استان همدان گفت: استان همدان براساس ارزیابی‌های صورت‌گرفته در فدراسیون، سرآمد برگزاری دوره‌های مربیگری در غرب کشور است و چهار دوره به‌صورت پیوسته با تعلیم 128 مربی درجه سه برگزار کرده است.

علیرضا نوروزی با تأکید بر اینکه برای نخستین‌بار در غرب کشور چندین دوره به‌صورت پیوسته برگزار شد، اظهار کرد: استان همدان براساس ارزیابی‌های صورت‌گرفته در فدراسیون، سرآمد برگزاری دوره‌های مربیگری در غرب کشور است؛ چهار دوره مربیگری آمادگی جسمانی درجه سه آقایان و بانوان در رشته آمادگی جسمانی در استان همدان برگزار شد که دو دوره مختص دانشگاه ملی ملایر و یک دوره مختص سپاه پاسداران بود و یک دوره از سمت هیئت برای ورزشکاران برگزار شد.
وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این دوره‌ها در دانشگاه ملایر و سپاه ورود دیگر اقشار به رشته آمادگی جسمانی بود، تصریح کرد: آمادگی جسمانی یکی از مهم‌ترین دوره‌های ورزشی است و جزء ملاک‌های استخدامی برخی از نهادها نیز به‌شمار می‌رود.
مسئول کمیته آموزش هیئت همگانی و هیئت آمادگی جسمانی استان همدان با اشاره به اینکه زینب رحمتی، علی‌اصغر جلالی، نازیلا وکیل‌زاده و شیما اقبالی مدرسان این دوره‌ها بودند و همه آن‌ها بومی هستند، تأکید کرد: از سال‌های پیش برنامه‌ریزی‌هایی در راستای بومی‌سازی مدرسان دوره‌های هیئت ورزش‌های همگانی و هیئت آمادگی جسمانی صورت گرفته بود.
وی با اشاره به اینکه بیشترین استقبال از سوی دانشجویان دانشگاه ملی ملایر صورت گرفت، خاطرنشان کرد: در هر دوره 32 نفر شرکت کردند و درمجموع این چهار دوره 128 مربی آمادگی جسمانی درجه سه آقایان و بانوان تعلیم و آموزش داده شدند.
مدتی است فدراسیون آمادگی جسمانی با جدایی از فدراسیون ورزش‌های همگانی، به‌صورت مستقل مسابقات و دوره‌های آموزشی خود را در کشور برگزار می‌کند.

شناسه خبر 70942