شناسه خبر:70944
1402/4/12 09:45:50

سپهرغرب، گروه ورزشی: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: سعی می‌کنیم به‌زودی پروژه بین‌المللی زورخانه همدان را افتتاح کنیم.

حمیدرضا حاجی‌بابایی در مجمع سالیانه هیئت زورخانه‌ای همدان اظهار کرد: ورزش در همدان رونق خوبی گرفته و در زمینه‌های مختلف اقدامات مناسبی ظرف چندسال اخیر انجام شده است.
وی با بیان اینکه در دو سه سال اخیر روی ورزش زورخانه‌ای تمرکز کردیم و نمونه‌ بارز آن زورخانه بین‌المللی بوده است، افزود: منابع مالی تأمین نشد، اما از طریق مصوبات سفر ریاست جمهوری با استاندار مذاکراتی می‌کنیم تا این پروژه جمع شود.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ورزش زورخانه‌ای همدان از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است و پیشکسوتان هم باید برای توسعه بیشتر این رشته کمک کنند.
وی خاطرنشان کرد: این رشته با مردانگی و فتوت گره خورده و تلاش می‌کنیم به‌زودی زورخانه بین‌المللی افتتاح شود تا در آنجا جشن بزرگی بگیریم.
   ورزش زورخانه‌ای باید وارد مدارس شود
رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و ورزش پهلوانی با بیان اینکه این رشته سراسر معنویت است، گفت: ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی باید وارد مدارس شود.
سردار مهرعلی باران‌چشمه اظهار کرد: توفیق داریم در ورزشی فعالیت کنیم که با ذکر ائمه (ع) شروع می‌شود و در آن مدام ذکر ائمه معصومین و بزرگان جاری است.
وی با بیان اینکه رشته مذکور باید به مدارس وارد شود، عنوان کرد: این ورزش هم تربیت جسم است و هم تربیت نفس. طبق گفته مقام معظم رهبری زورخانه محل تعبد است و روی همین اساس باید عقب‌ماندگی‌های این رشته جبران شود.
رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی با بیان اینکه رشته مذکور قدمت دارد و باید برخی بدعت‌ها شکسته شود تا افراد نونهال و نوجوان به زورخانه‌ها برگردند، ادامه داد: این رشته فلسفه دارد، چون ورزشکار با وضو وارد می‌شود و ورزشکاران عاشق اهل‌ بیت (ع) هستند، باید کاری کنیم که نونهال و نوجوان بیشتری به زورخانه بروند.
وی گفت: یکی از علمای اصفهان که اهل ورزش است، چندی پیش می‌گفت یاد ندارم که بدون وضو وارد گود زورخانه شده باشم؛ این‌ها خیلی ارزشمند است.
باران‌چشمه با بیان اینکه با علیرضا دبیر رایزنی و تعامل داریم تا کُشتی پهلوانی پویا شود، افزود: سمبل کار ما آن پهلوانی است که در ایران معرفی می‌شود؛ کُشتی پهلوانی باید به جایگاه واقعی خود بازگردد.
وی با اشاره به اینکه ما تلاش می‌کنیم تا چراغ خانه مولا امیرالمؤمنین (ع) را با ورزش روشن نگه داریم، اضافه کرد: من در تیم پاس کار کردم، در تربیت بدنی نیروهای مسلح هم بودم، اما این ورزش چیز دیگری است و خیلی کرامات دارد.
رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای تصریح کرد: چند روز پیش در جلسه‌ای به وزیر ورزش گفتم که ورزش ما امثال جهان‌پهلوان تختی و شهید ابراهیم هادی‌ها را تربیت کرده و ورزشکاران زورخانه عاشق اهل بیت هستند، بر همین مبنا بیشتر نیاز به توجه داریم.
وی عنوان کرد: شهید حاج‌حسین همدانی عاشق این ورزش بود، چون می‌دانست که این ورزش سراسر معنویت است.
باران‌چشمه با بیان اینکه برخی استان‌ها ضعیف عمل کرده‌اند، تصریح‌کرد: همدان هر درخواستی برای برپایی دوره‌های مختلف داشته باشد، با آن موافقت خواهیم کرد.

شناسه خبر 70944