شناسه خبر:70973
1402/4/13 08:51:59

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار نهاوند گفت: عملیات احداث بوستان مشاهیر، مکانی برای معرفی بزرگان شهر به میهمانان و نسل‌های آینده با تلاشی گروهی و بدون وقفه، آغاز شد و مراحل پایانی این بوستان درحال انجام است.

مجید یوسفی‌نوید ابراز کرد: معرفی داشته‌های شهر و حفظ تاریخ کهن نهاوند با داشتن گذشته‌ای روشن و بزرگانی شناخته‌شده در سطح کشور، لازم بود و از طرفی وجود قبرستانی قدیمی در دل شهر و نارضایتی شهروندان باعث شد که این تهدید را به فرصت تبدیل و با همکاری خوب شهروندان و مسئولین نهاوند، اقدام به احداث بوستان مشاهیر کنیم.
یوسفی‌نوید افزود: در بوستان مشاهیر با حفظ اسامی درگذشتگان این قبرستان و تهیه‌ لوح در دیواره‌ها، ساخت کتیبه‌هایی جهت نصب زندگینامه و معرفی بزرگان در قسمت‌های مختلف بوستان، انجام گرفته است؛ فضای سبز، مبلمان شهری، نورپردازی و غیره نیز در این بوستان لحاظ شده که مراحل پایانی عملیات عمرانی توسط واحدهای شهرداری درحال انجام است.
شهردار نهاوند گفت: در تمامی پارک‌هایی که تاکنون احداث شده، مناسب‌سازی جهت تردد و بهره‌مندی جانبازان و معلولین انجام و فضای بازی کودکان و مبلمان شهری به‌منظور استفاده خانواده‌ها نیز لحاظ شده است؛ آبیاری قطره‌ای فضاهای سبز و کاشت گونه‌های سازگار با آب‌وهوای شهرستان نیز صورت گرفته است. عدم تمرکز خدمات در چند نقطه از شهر و توزیع خدمات یکسان نیز ازجمله اهداف در احداث پارک‌ها بوده و تا پایان توسعه پکپارچه شهر ادامه خواهد داشت.
وی در ادامه اشاره‌ای هم به نهضت آسفالت کرد و افزود: آسفالت معابر همچنان در نقاط مختلف شهر ادامه دارد و گروه‎‌های پخش آسفالت در مناطق مختلف درحال فعالیت هستند.
این مقام مسئول گفت: انجام آسفالت در خیابان‌های اصلی و فرعی و از بین رفتن چاله‌های گذشته، ممکن است این وسوسه را ایجاد کند که برخی موتورسواران و رانندگان با سرعتی بیش از حد مجاز رانندگی کنند که متأسفانه باعث تصادف و در برخی موارد خسارت جبران‌ناپذیر جانی می‌شود؛ بنابراین از همه‌ همشهریان محترم تقاضا داریم با توجه به انجام آسفالت در بسیاری از خیابان‌های اصلی و فرعی، نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی خصوصاً کاهش سرعت، بیش‌ازپیش دقت کرده تا باعث ایجاد ناراحتی و خسارت به دیگر شهروندان نشوند.
وی درخصوص فرآیند عملیات پارک صخره‌ای که در مکانی دورافتاده و با دیدی گسترده ذهن مردم و مسافرین را مخدوش کرده بود نیز اظهار کرد: همان‌گونه که در گذشته نیز توضیح دادم، این پارک فضایی بالغ‌بر 6 هکتار دارد که از سال گذشته با ادامه عملیات عمرانی در پارک صخره‌ای با حدود 15 گروه مختلف، فعایت آن همچنان ادامه دارد و در دست ساخت است. در کنار آن برای رفاه حال مردم مواردی همچون عملیات احداث دریاچه و آبشار، معابر جدید و پیاده‌راه سلامت، پله‌گذاری، احداث سرویس بهداشتی و دیوارکشی را نیز در دست احداث داریم.
یوسفی‌نوید گفت: زیبایی و نمود این پارک موجب شد تا با راه‌اندازی معبری جدید، محله‌ قدیمی و محروم شیخ‌منصور را به بلوار 17 شهریور متصل کنیم که در این راستا شهرداری همه داشته‌های خود را به‌کار برده و تاکنون موفقیت چشمگیری داشته که امیدواریم این مهم هرچه سریع‌تر به انجام برسد.
این مقام مسئول شعار من یک پاکبانم را این‌گونه توضیح داد: زباله‌های تولیدی توسط دست‌فروش‌ها و مغازه‌دارها و عدم توجه به سلامت شهروندان، برنامه‌ای است که به‌صورت پیوسته و هرشب تکرار و بیشتر از پیش می‌شود؛ همچنین برجای ماندن زباله‌ها طی روز با توجه به گرمای هوا در کوتاه‌مدت با بوی بد، باعث آزار شهروندان و به خطر افتادن سلامت آن‌ها می‌شود، تعداد نیروهای پاکبان محدود است و تلاش‌های شبانه‌روزی به‌منظور نظافت بهتر شهر با این‌گونه رفتارها، بیش‌ازپیش می‌شود. متأسفانه همین امر موجب مسدود شدن جداول و پُل‌ها در بارندگی‌ها و دفع آب‌های سطحی شده و پاکبان‌ها را نشانه می‌گیرد و فراموش می‌کنیم در این‌قبیل مشکلات ما هم سهیم هستیم؛ اول اینکه جدول، سطل زباله نیست و ما مانع از ریختن زباله کاسب، شهروند و دست‌فروش در جدول نشده‌ایم، در همین راستا نظافت سراسری سطح شهر، جداول و کوچه‌ها بدون تعطیلی هرشب انجام می‌گیرد، شهر را تصور کنیم زمانی که یک شب وقفه در این کار انجام پذیرد و زباله‌ها در سطل زباله‌های منزل یا در کوچه بمانند! همه‌ ما بعد از اینکه یک شهروند هستیم، یک پاکبان باشیم و نظافت شهر را تنها وظیفه پاکبانان زحمت‌کش ندانیم. سلامت شهر نیازمند مشارکت همه‌ شهروندان است، ما همه در این کار باهم هستیم.
یوسفی‌نوید گفت: هرشب نزدیک به 50 تُن زباله از سطح شهر جمع‌آوری و دفن می‌شود که از ساعت 9 شب تا حدود 5 بامداد بدون تعطیلی نظافت و پاکیزگی شهر انجام می‌گیرد تا طلوع آفتاب زیبا و آغاز روزی خوب داشته باشیم. پس در این وظیفه‌ شهروندی کوتاهی نکنیم و هرکدام از ما یک پاکبان باشیم.
شهردار نهاوند در خاتمه این بحث با اظهار امیدواری، ابراز کرد: نهاوند دارای ظرفیت‌های زیادی است که اگر همه مردم در این راستا شهرداری را یاری کنند، به‌زودی زود شاهد شهری رؤیایی و مطلوب مسافرین خواهیم بود و جاذبه‌ای خوب برای توریست‌های داخلی و خارجی می‌شود.

شناسه خبر 70973