شناسه خبر:70977
1402/4/13 08:56:23

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر شهرداری منطقه یک همدان از اجرای گسترده عملیات پیاده‌روسازی با اعتباری بیش از 200 میلیارد ریال در منطقه یک شهر همدان خبر داد.

مرتضی حضرت‌زاده با اشاره به اینکه تسهیل تردد و عبورومرور، افزایش و ارتقای سلامت شهروندان و افزایش حاکمیت پیاده‌رو به سواره‌رو از اهداف پیاده‌روسازی در شهرداری منطقه یک همدان است، گفت: به‌علت فرسودگی ساختار بعضی از پیاده‌روها، شهروندان برای گذر از این معابر با مشکلاتی روبه‌رو هستند و یکی از اهداف مهمی که در پروژه استاندارد‌سازی پیاده‌روها به دنبال آن هستیم، افزایش ضریب ایمنی پیاده‌رو است که همه شهروندان بتوانند به‌راحتی از آن استفاده کنند.
وی با بیان اینکه سفر‌های درون‌شهری که به‌صورت پیاده انجام می‌شوند به‌دلیل افزایش نقش اجتماعی افراد و افزایش سلامت جامعه از اهمیت بالایی برخوردار هستند، افزود: اقداماتی که بتواند باعث ترغیب هرچه بیشتر شهروندان به پیاده‌روی شود، گامی مؤثر در ارتقای کیفیت زندگی شهری است؛ بنابراین شهرداری منطقه یک در سال جاری اقدام به شناسایی معابر مهم و پُرتردد شهر همدان که دارای مشکلات پیاده‌رو است، کرده تا با ساخت آن‌ها به این امر مهم کمک کند.
حضرت‌زاده پروژه ساخت پیاده‌رو خیابان مهدیه به متراژ هفت هزار متر مربع را از نخستین پروژه‌هایی دانست که در سال جاری با اعتباری بیش از هفتاد میلیارد ریال آغاز شده و هم‌اکنون نیز با سرعت بالایی درحال انجام است.
وی همچنین از آغاز پروژه پیاده‌روسازی میدان عباس‌آباد و مسیر گنجنامه با متراژ سه هزار متر مربع نیز خبر داد که از خردادماه با اعتباری بیش از هفتاد میلیارد ریال آغاز شده است و تا انتهای فصل پاییز به اتمام خواهد رسید.
مدیر منطقه یک شهرداری همدان همچنین از اجرای عملیات پیاده‌روسازی در خیابان‌های خواجه‌رشید، خیابان توحید در کوی مدرس، خیابان سبدبافان، پارک لاله و خیابان پاستور به متراژی بیش از 6 هزار متر مربع خبر داد که با اعتباری بیش از 80 میلیارد درحال انجام هستند.

شناسه خبر 70977