شناسه خبر:71060
1402/4/15 08:36:39

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در رابطه با مشکل کارخانه کیوان گفت: دغدغه اصلی‌ام اشتغال است و می‌توان دو هزار نیرو در آن کارخانه مشغول به کار کرد؛ آخرین اخبار حاکی از این است که تأمین اجتماعی آن را به‌جای بدهی خود برمی‌دارد.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی چهارشنبه 14 تیرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آب تالوار برای آب‌رسانی به 9 شهر و 150 روستا در استان است؛ آبی که از سد می‌آید قرار بود 600 لیتر در ثانیه باشد، اما اکنون 500 لیتر می‌آید و مشکل آب‌رسانی حل نشده است. یک‌هزار و 800 میلیارد تومان برای حل مشکل آب همدان نیاز است و از طرفی چون گفتند مشکل آب حل شده، ردیف بحران را برداشتند.
فلاحی با بیان اینکه دغدغه اصلی امروز ما مشکلات اقتصادی و اشتغال است، مطرح کرد: اشتغال با جذب سرمایه‌گذار اتفاق می‌افتد که در سطح کلان، دولت دستاوردهای خوبی داشته است، اما در اقتصاد خُرد داخلی مشکلاتی داریم که به تحریم‌ها و مشکلات مدیریتی برمی‌گردد.
وی ادامه داد: برای حل مسئله مسکن و اشتغال نیاز به ورود ارز و سرمایه‌گذار داریم. در منطقه اقتصادی ویژه جهان‌آباد 30 تا 90 هزار نیروی کار لازم است؛ اما الان با توجه به طولانی‌شدن این پروژه، نگران هستیم امتیاز آن را از همدان بگیرند.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه 25 هزار پرونده برای ثبت‌نام مسکن ملی در شهرستان همدان تکمیل شده است، تصریح کرد: 100 هزار مسکن در استان نیاز داریم که بیش از 30 هزار واحد در شهرستان نیاز بوده؛ اما دو هزار واحد در استان درحال ساخت است.
وی ادامه داد: از ابتدا باید زمین‌های در اختیار دولت برای مسکن استفاده می‌شد، اما چرا اهدای زمین 140 هکتاری استانداری همدان یک سال و نیم معطل مانده و امسال نیز فقط 90 هکتار دادند؟
این مقام مسئول با بیان اینکه ایجاد خط سریع‌السیر در برخی استان‌ها در دستور کار است، توضیح داد: برای توسعه استان نیاز به راه ارتباطی خوب داریم و سریع‌ترین و مطمئن‌ترین راه، خط ریلی است که درحال پیگیری خط ریلی همدان به فرودگاه امام (ره) هستیم.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس خاطرنشان کرد: همه‌جا ایستگاه‌های راه‌آهن را به خارج از شهر می‌برند، اما برخی در همدان به دنبال این هستند که ایستگاه را به داخل شهر بیاورند؛ این موضوع را به وزیر اطلاع دادیم که به‌جد مخالفت کرد.
وی در رابطه با وضعیت فرودگاه همدان اظهار کرد: فرودگاه همدان با 85 نیرو، ماهانه یک میلیارد تومان هزینه دارد که تعطیل است. خوشبختانه پرواز حج انجام شد و به دنبال این هستیم که از طریق هواپیماهای کوچک پرواز عتبات، مشهد، عسلویه و کیش را داشته باشیم؛ از طرفی همچنان مسئله بازیافت هواپیما را پیگیر هستیم‌.
فلاحی در رابطه با کنارگذرهای همدان تصریح کرد: در کنارگذر غربی 18 کیلومتر به‌صورت سه‌لایه آسفالت شده، اما مسئول وقت گفت اگر آن را کامل کنیم، در منطقه چراغ قرمز نمی‌توانیم چیزی به مسافران بفروشیم! این تعلل باعث شد 600 میلیارد تومان برای آن هزینه شود؛ همچنین کنارگذر شرقی سه کیلومتر آسفالت و تعطیل شده است.
وی در رابطه با فیش حقوقی نمایندگان توضیح داد: فیش حقوقی بنده که استادیار دانشگاه با پایه 14 هستم، بالای 20 میلیون تومان به‌علاوه پاداش است، اما من آن را قطع کردم و حکم کارگزینی‌ام 20 میلیون تومان بوده؛ البته هزینه‌ای نیز برای نیروی همراه، محافظ، راننده و هزینه دفتر وجود دارد که برای آن حکم جداگانه‌ای می‌زنند و بالای فیش حقوقی نماینده درج می‌شود.
فلاحی در رابطه با پیگیری موضوع ثبت جهانی همدان اظهار کرد: در رابطه با ثبت جهانی جهت پیگیری به بازار رفته‌ام، اما بلد نیستم جلوی دوربین باشم؛ از طرفی صداوسیما نیز عدالت رسانه‌ای را رعایت نمی‌کند.
وی در رابطه با مشکل کارخانه کیوان نیز گفت: دغدغه اصلی‌ام اشتغال است و می‌توان دو هزار نیرو در آنجا مشغول به کار کرد؛ آخرین اخبار حاکی از این است که تأمین اجتماعی آن را به‌جای بدهی خود برمی‌دارد.

شناسه خبر 71060